První domácí specializovanou tiskovou konferenci firmy na toto téma, doprovázely informace o hospodářských výsledcích v této oblasti a také tradiční představení novinek.
Firmě stouply za minulý rok tržby v oblasti Green Flagship (výrobky šetrné k životnímu prostředí) na 2,2 mld. €, přičemž do výzkumu a vývoje ještě ekologičtějších výrobků, které by tolik nezatěžovaly životní prostředí a dovolily trvale udržitelný rozvoj, který je jejím mottem, věnoval Philips 1,7. mld. €.
Celkově vzato uvedla firma v minulém roce na trh 57 nových výrobků z kategorie Green Flagship, což je o 24 % více, než v roce 2005, přičemž se pokouší o vytvoření kompletně recyklovatelných produktů s nízkým obsahem škodlivin.
Nejvíce – zhruba polovina – jich je v oblasti osvětlovací techniky, tři novinky jsou ale například i ze spotřební elektroniky. Třeba u televizorů věnuje Philips hodně úsilí snížit jejich spotřebu v pohotovostním režimu (stand-by) a cílem je hranice 0,2 wattu pro modelový rok 2008.
To, co bylo na tiskové konferenci hodně slyšet, byly stížnosti na chybějící legislativu. Je to zcela pochopitelné. Pokud jedna firma investuje například do snížení obsahu rtuti v zářivce a druhá to dělat nemusí, je pochopitelné, že výsledné ceny výrobku budou rozdílné. Většina spotřebitelů, kteří se nad tímto parametrem zásadním pro životní prostředí nepozastaví – a je úplně jedno zda žijí v bohatém Bavorsku nebo chudším Valašsku – sáhne po tom levnějším. Potřeba legislativy, která by zcela jednotně a na evropské úrovni nastavila stejné podmínky pro všechny výrobce, resp. dovozce, je tedy zcela evidentní.
Mimochodem české domácnosti mohou podle Philipsu ušetřit skoro 80 % nákladů za osvětlení. Stačií když si jen vymění běžné žárovky za energeticky úspornější kompaktní zářivky typu Genie 8yr 14W. Návratnost takovéto investice je zhruba půl roku, celková roční úspora pak činí – podle ceny na průměrnou domácnost ověřenou z PRE – 3.597Kč.
Nový design rekordéru Philips DVDR3570H opravdu sluší (větší obrázek).
Foto: Philips