;

Zapomeňte na velká data, hodnota je ve velkých odpovědích (1.)

5. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © z_amir - Fotolia.com
Technický ředitel kampaně pro znovuzvolení Baracka Obamy říká, že bychom se měli přestat zabývat velkými daty. Namísto toho bychom se měli zaměřit na „velké odpovědi“, které tyto data poskytují. EMC je technologickou společností, která plánuje přetvořit velké odpovědi ve velké výhry zákazníků.

Harper Reed, technický ředitel kampaně pro znovuzvolení Baracka Obamy, tento týden mluvil při příležitosti představení produktu EMC Greenplum Pivotal HD. Reed zde nastínil novou perspektivu velkých dat.

Velká data nejsou důležitá, říká Reed. Lidé poskytující peníze na projekty nehledají řešení problému velkých dat. Chtějí odpovědi – a nejen jakékoliv odpovědi, ale „velkou odpověď, který by jim umožnila posunout své společnosti a své kariéry dopředu. Je jim jedno, jestli jsou data velká, střední nebo úplně maličká. Chtějí jen rozhodující odpověď na svou otázku, a chtějí ji už včera.

Přestože hlavním východiskem Reedova proslovu bylo oznámení o masivním nárůstu výkonu, snižujícím dobu procesu analýzy z řádu dní na minuty, mnohem zajímavější součástí jeho proslovu bylo „přestat se zaměřovat na data a namísto toho se zaměřit na výsledky.“

Velká odpověď: Ponaučení z posledních amerických prezidentských voleb

O loňských prezidentských volbách ve Spojených státech toho bylo napsáno už hodně. Kampaně obou favoritů měly odlišný přístup a úplně jiné výsledky, pokud tedy mluvíme o outsourcingu. Mitt Romney outsourcoval svou analýzu do několika expertních analytických firem, které ale neměly příliš ponětí o politice.

Pokud sledujeme, jak se volby vyvíjely, vypadalo to, že tyto firmy zjistily, že nejrychlejší cestou k tržbám bylo dodat republikánské kampani odpovědi, které chtěla – Romney vítězil – nezávisle na pravdě. To proto byli republikánští analytici tak přesvědčeni o svých předpovědích (později se ukázalo, že zcela nesprávných), že jejich muž vyhraje.

Reed k tomu přistoupil odlišně. Najal si pečlivě vybraný tým, který se měl zaměřit na problém. Výsledkem toho bylo, že kampaň demokratů byla mnohem efektivnější nejen v tom, že viděla, kde „závod“ skončí, ale navíc zajišťovala vítězství svého kandidáta efektivním „mikrotargetingem“. Byla schopna využít e-mailové adresy a účty na sociálních sítích demokratických kandidátů a jejich manželek pro efektivnější zvyšování fondů a těžbu voličských hlasů.

ICTS24

V krátkosti: republikáni používali analýzu, aby si dokázali, že jsou napřed, zatímco Obamova kampaň používala analýzu k zajištění vítězství. Republikáni se zaměřovali na datum voleb, zatímco Reed se zaměřoval na dosažení kýženého výsledku.

Pokračování