;

Yahoo Mail vás nemusí pustit k e-mailu, pokud máte AdBlock Plus

24. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Yahoo.com
Uživatelům doplňku AdBlock Plus v prohlížečích Chrome a Firefox se při vstupu na stránku Yahoo Mail zobrazí namísto schránky chybové hlášení. Yahoo vsází na to, že přístup k e-mailu bude pro uživatele důležitější než zbavit se obtěžujících reklam.

Někteří uživatelé e-mailové služby Yahoo, kteří ve svých internetových prohlížečích blokují reklamy pomocí oblíbeného doplňku AdBlock Plus, si stěžují, že se nemohou z Chrome a Firefoxu přihlásit do svých schránek. Namísto inboxu se jim zobrazuje chybové hlášení: „Yahoo Mail bohužel nelze zobrazit. Vypněte prosím blokování reklam.“

Podle ohlasů na diskusních fórech v tuto chvíli zřejmě nejsou blokováni všichni uživatelé, kteří používají AdBlock. Avšak připojí-li se k URL e-mailu Yahoo řetězec „reason=ADBLK_TRAP“, chybové hlášení se zobrazí, a to i bez nainstalovaného rozšíření AdBlock Plus. Jedním z možných vysvětlení je, že Yahoo pouze testuje zásah proti blokování reklamy a chce zjistit, jak budou uživatelé reagovat.

Na přímý dotaz zástupci společnosti Yahoo odpověděli, že se jedná o pouhý test u omezeného okruhu uživatelů, jehož cílem je zlepšování služeb.

ICTS24

Než se ukáže, kde je pravda a jaké má Yahoo ve skutečnosti úmysly, mohou uživatelé blokování AdBlocku obejít tím, že otevřou Yahoo Mail v jiném prohlížeči, v Nastavení přenou zobrazení schránky z plnohodnotného na základní (Full Featured -> Basic) a znovu otevřou Yahoo Mail ve svém běžném prohlížeči.

Poskytovatelé internetových služeb jsou stále nervóznější z nástrojů na blokování reklamy. Vedle oblíbených pomůcek v prohlížečích Chrome a Firefox mohou nově reklamy blokovat i uživatelé Safari v operačním systému iOS. Pro řadu poskytovatelů je reklama významným zdrojem výnosů, avšak příliš tvrdá represe se může vrátit jako bumerang v podobě úbytku počtu uživatelů, kteří mají v dnešní silné konkurenci dostatek jiných možností na výběr. Bude zajímavé sledovat, zda Yahoo bude se svým experimentem dále pokračovat, nebo zda jej negativní ohlasy uživatelů přinutí ustoupit.