Tržby se zastavily na hodnotě 4,6 miliardy dolarů (za období mezi červencem a zářím), přičemž jejich růst Microsoft znovu přisuzuje prodejům licencí komerční úrovně – verzí Pro nebo Professional – směrem k OEM (výrobcům originálního příslušenství), tedy výrobcům počítačů, kteří skládají a prodávají PC; a pak také tzv. „Windows Commercial,“ což je oblast, která se do značné míry skládá z velkoobjemových prodejů licencí SKU Enterprise a Education.
„Byli jsme svědky zdravých komerčních implementací Windows 10, neboť ekosystém OEM i nadále těžil z poptávky zákazníků po moderním a bezpečném softwaru a hardwaru,“ řekla Amy Hoodová, finanční ředitelka Microsoftu, při příležitosti zveřejňování hospodářských výsledků. „Tržby OEM Pro rostly o 8 procent, což je pár bodů před trhem komerčních PC (…). Tržby z komerčních produktů a cloudových služeb Windows rostly o 12 procent.“
Prodeje licencí Windows spotřebitelské úrovně výrobcům počítačů – jinými slovy Windows 10 Home – klesaly ve třetím čtvrtletí o pět procent (v porovnání se stejným obdobím předchozího roku), kvůli „pokračujícímu tlaku v cenové kategorii nejnižší úrovně,“ řekla Hoodová.
Fráze, které Hoodová použila pro všechny tři kategorie – komerční Pro OEM, spotřebitelské ne-Pro OEM a Windows Commercial – se staly pravidelnou součástí liturgie zveřejňování hospodářských výsledků Microsoftu.
V průběhu fiskálního roku 2018 Microsoftu – který běžel od 1. července 2017 po 30. červen 2018 – klesaly tržby v oblasti spotřebitelského OEM o 4 procenta meziročně.
Zdroj: Computerworld.com