Další součástí strategie firmy TiVo jsou korporátní pravidla a školení zaměstnanců. „Máme pravidlo řešící využívání tohoto typu aplikací. Není zde přímo uveden WhatsApp, ale řeší to využívání mechanismů třetích stran pro sdílení podnikových dat či pro komunikaci s lidmi mimo vaši společnost. Čili to, co nekontrolujeme implementovanými nástroji, se snažíme omezit pravidly.“
Přístup Tivo zahrnuje i vybavení zaměstnanců celou škálou chatovacích nástrojů přizpůsobených pro mobilitu, které jsou vhodnější pro podnikovou komunikaci, včetně Skype for Business, Slacku a Zoomu pro video konference.
„Máme i jiné mechanismy, aby mohli zaměstnanci dosáhnout podobných výstupů, které jsou více podnikové třídy, ne nutně spotřebitelské,“ řekl Palmucci. „Takže to není tak, že by šlo o nenaplněnou potřebu. Je to spíš otázka preferencí lid a také úrovně, do jaké jim vyhovuje určitý nástroj.“
Podle průzkumu firmy Ovum je nejpopulárnější podnikovou chatovací aplikací Skype for Business, ačkoliv na tento trh cílí i řada startupů. K nim patří TeamWire, Wickr a Zinc.
Navzdory popularitě týmových chatovacích nástrojů, jako jsou Slack či Microsoft Teams – nabízejících mobilní verze pro iOS a Android – tato řešení nesplňují potřeby zaměstnanců, upřednostňujících jednoduché prostředí – zejména pracovníků „v přední linii,“ říká Epsteinová z firmy Zinc.
„Nemůžete popřít důležitost komunikace v reálném čase. Bohužel komunikační aplikace, které byly vyvinuty pro desktopy – jako Slack a Microsoft Teams – byly vyvinuty pro lidi hledící do obrazovky počítače,“ tvrdí Epsteinová.
„Jsou také efektivní, ale když jste mobilní a jste na telefonu, není přihlašování ke Slacku nebo Teams prostě tak efektivní jako používání něčeho typu WhatsAppu. Uživatelský zážitek je super jednoduchý, super rychlý; je o komunikaci v reálném čase a každý ví, jak to používat.“