Hlavní navigace

WhatsApp v práci: firmy se potýkají s populárním ad hoc nástrojem (5)

10. 12. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Christoph Plueschke - Fotolia.com
Populární chatovací aplikace, vlastněná Facebookem, prochází již dobře známou cestu – poté, co získala popularitu v domácnostech, je stále častěji k vidění v práci.

Předchozí díl

Další součástí strategie firmy TiVo jsou korporátní pravidla a školení zaměstnanců. „Máme pravidlo řešící využívání tohoto typu aplikací. Není zde přímo uveden WhatsApp, ale řeší to využívání mechanismů třetích stran pro sdílení podnikových dat či pro komunikaci s lidmi mimo vaši společnost. Čili to, co nekontrolujeme implementovanými nástroji, se snažíme omezit pravidly.“

Přístup Tivo zahrnuje i vybavení zaměstnanců celou škálou chatovacích nástrojů přizpůsobených pro mobilitu, které jsou vhodnější pro podnikovou komunikaci, včetně Skype for Business, Slacku a Zoomu pro video konference.

„Máme i jiné mechanismy, aby mohli zaměstnanci dosáhnout podobných výstupů, které jsou více podnikové třídy, ne nutně spotřebitelské,“ řekl Palmucci. „Takže to není tak, že by šlo o nenaplněnou potřebu. Je to spíš otázka preferencí lid a také úrovně, do jaké jim vyhovuje určitý nástroj.“

Podle průzkumu firmy Ovum je nejpopulárnější podnikovou chatovací aplikací Skype for Business, ačkoliv na tento trh cílí i řada startupů. K nim patří TeamWire, Wickr a Zinc.

Navzdory popularitě týmových chatovacích nástrojů, jako jsou Slack či Microsoft Teams – nabízejících mobilní verze pro iOS a Android – tato řešení nesplňují potřeby zaměstnanců, upřednostňujících jednoduché prostředí – zejména pracovníků „v přední linii,“ říká Epsteinová z firmy Zinc.

„Nemůžete popřít důležitost komunikace v reálném čase. Bohužel komunikační aplikace, které byly vyvinuty pro desktopy – jako Slack a Microsoft Teams – byly vyvinuty pro lidi hledící do obrazovky počítače,“ tvrdí Epsteinová.

„Jsou také efektivní, ale když jste mobilní a jste na telefonu, není přihlašování ke Slacku nebo Teams prostě tak efektivní jako používání něčeho typu WhatsAppu. Uživatelský zážitek je super jednoduchý, super rychlý; je o komunikaci v reálném čase a každý ví, jak to používat.“

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?