McQuire tvrdí, že používání nástroje, jako je WhatsApp, ze strany zaměstnanců, je pro velké organizace často výzvou. „WhatsApp má šifrovací mechanismy, ale není zde dostatek kontroly, řízení, viditelnosti (…), který podniky potřebují. To je pochopitelné, protože to není podniková služba.“
Již od svého uvedení v roce 2009 začal být WhatsApp neuvěřitelně populární – což vedlo k jeho akvizici ze strany Facebooku za 19 miliard dolarů.
S tím, jak rostla míra využití, pronikala aplikace stále častěji do korporátních kanceláří a na mobilní zařízení. WhatsApp se stal favoritem například mezi lékaři ve Velké Británii, kteří do té doby byli odkázáni na zastaralou technologii. Studie mezi 2 107 lékaři v pěti nemocnicích v roce 2015 ukázala, že třetina doktorů a sestřiček využívá WhatsApp a další chatovací aplikace k zasílání klinických informací, navzdory varování Národní zdravotnické služby (NHS) o rizicích souvisejících s ochranou osobních dat.
Navazující studie v roce 2016, týkající se specificky WhatsAppu, došla k závěru, že aplikace nabízí různé výhody, čímž „rozbíjí tradiční hierarchie, které mohou brzdit efektivní komunikaci v rámci týmu.“
A dále: „WhatsApp má zásadní funkci, protože nabízí méně zkušeným medicínským pracovníkům, jejichž týmy jsou roztříštěny mezi operačními sály a odděleními horkou linku k názoru zkušenějšího kolegy,“ píše se ve výstupu studie s poznámkou, že lékaři „budou i nadále využívat metody komunikace, které jsou v praxi nejužitečnější a nejefektivnější.“
Pro dánskou logistickou firmu Maersk se WhatsApp stal životně důležitým spojením pro interní i externí komunikaci v době, kdy byla zasažena kyberútokem NonPetya.