;

Výsledky Sony Ericsson za třetí čtvrtletí 2008

18. 10. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB dnes oznámila konsolidované finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2008.

Společnost Sony Ericsson Mobile Communications AB dnes oznámila konsolidované finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2008.

Q3 2008Q2 2008Q3 2007
Počet dodaných přístrojů (v milionech ks)
25,7
24,4
25,9
Tržby (v milionech EUR)
2808
2820
3108
Hrubá marže (%)
22 %
23 %
31 %
Provozní zisk (v milionech EUR)
-33
-2
393
Provozní marže (%)
-1 %
-0 %
13 %
Náklady na reorganizaci (v milionech EUR)
35
11
0
Provozní zisk očištěný o náklady na reorganizaci (v milionech EUR)
2
8
393
Provozní marže očištěná o náklady na reorganizaci (%)
0 %
0 %
13 %
Zisk před zdaněním (v milionech EUR)
-23
8
384
Zisk před zdaněním očištěný o náklady na reorganizaci (v milionech EUR)
12
19
384
Čistý zisk (v milionech EUR)
-25
6
267
Průměrná prodejní cena (EUR)
109
116
120

Ve třetím čtvrtletí bylo dodáno 25,7 milionů přístrojů, což představuje nárůst ve srovnání s předchozím čtvrtletím, v meziročním srovnání pak stejnou úroveň. Tržby dosáhly výše 2808 milionů EUR a meziročně tak poklesly o 10 % kvůli nepříznivé fluktuaci směnných kurzů a pokračujícímu pomalejšímu růstu trhu v segmentu přístrojů střední a vyšší třídy. Hrubá marže rovněž poklesla jak meziročně, tak ve srovnání s předchozím čtvrtletím, a odráží tak pokračující tlak na ceny a nepříznivé trendy nákladů ze strany dodavatelů. Toto bylo částečně zmírněno představením nových produktů na konci druhého čtvrtletí, mezi které patří například úspěšně prodávaný fotomobil C902 Cyber-shot™. Nicméně silná konkurence pokračuje, obzvláště na evropském trhu. Zisk před zdaněním dosáhl po očištění o náklady na reorganizaci ve výši 35 milionů EUR hodnoty 12 milionů EUR, což představuje pokles ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku.

Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) ve třetím čtvrtletí v porovnání s předchozím obdobím i meziročně poklesla díky prodejům většího množství cenově dostupných telefonů a vyšší cenové konkurenci u přístrojů střední a vyšší třídy. Společnost Sony Ericsson předpokládá, že její globální tržní podíl ve čtvrtletí zůstane na stejné úrovni jako v předcházejícím období a bude činit přibližně 8 %.

„Třetí čtvrtletí pro nás bylo stejně jako předchozí období náročné, přesně jak jsme předpokládali. Postoupili jsme dále s našimi plány na uspořádání operací a zdrojů konsolidací výzkumných a vývojových oddělení do pružnější a nákladově efektivnější organizační struktury. Jak jsme již dříve oznámili, naším cílem je dosáhnout snížení provozních výdajů o 300 milionů EUR ročně ke konci druhého čtvrtletí 2009. Očekáváme, že plný efekt se dostaví ve druhém pololetí roku 2009. Tyto plány pokračují v souladu s očekáváními,“ řekl Dick Komiyama, prezident společnosti Sony Ericsson. „Zavazujeme se provést náš plán tak rychle, jak to jen bude možné, abychom zajistili správnou velikost a organizační strukturu naší společnosti, což nám pomůže v návratu zdravé ziskovosti.“

Ve třetím čtvrtletí společnost Sony Ericsson představila množství nových telefonů včetně tří nových Walkman mobilů, prvního přístroje standardu UMA (G705u) a prvních modelů s integrovanou podporou You Tube™ (W595, W902, G705). Navíc na konci čtvrtletí začal být distribuován první multimediální mobilní telefon z řady Xperia™, model X1.

ICTS24

Jak již bylo dříve oznámeno, Sony Ericsson vyplatil ve čtvrtletí svým mateřským společnostem druhou dividendu za rok 2007 ve výši 300 milionů EUR (150 milionů EUR každé společnosti). Na konci září 2008 držela společnost Sony Ericsson čistou hotovost ve výši 1,4 miliardy EUR.

Sony Ericsson odhaduje, že celosvětový trh mobilních telefonů poroste v roce 2008 o přibližně 10 % ve srovnání s více než 1,1 miliardy dodaných přístrojů v roce 2007, s pokračujícím poklesem průměrné prodejní ceny (ASP). Velký podíl na růstu se předpokládá u rozvíjejících se trhů, kde cenově dostupnější telefony dominují.

Autor článku