Důležitá pro Huawei byla i série Honor, zejména na rozvojových trzích. Smartphony téhle řady stojí od 199 dolarů, a dokonce i vlajkový Honor 10 koupíte za 468 dolarů. Naopak nejlevnější iPhone XR vyjde na 749 dolarů.
Z první pětky pak na vzdáleném čtvrtém a pátém místě skončily společnosti Oppo a Xiaomi, s tržními podíly 7,7, respektive 6,8 %. Všichni ostatní výrobci si pak museli rozdělit zbývajících 39 procent trhu.
„Ačkoliv Samsung posiluje svoji nabídku smartphonů střední třídy, i nadále čelí rostoucí konkurenci ze strany čínských značek, které expandují na více trhů. Kromě toho čelí i komplikacím s přinášením významnějších inovací do high-endových smartphonů,“ tvrdí zástupci Gartneru.
Problémem Applu je, že nabízí jen high-endové smartphony, a tato zařízení s sebou nepřinášejí ty samé lákavé nové funkce jako kdysi. A někteří uživatelé zjišťují, že všechny funkce high-endových smartphonů stejně nevyužijí.
Mimo regiony Severní Ameriky a Asie/Pacifiku zaznamenal Apple pokles poptávky po iPhonech ve většině oblastí včetně Číny (plus Tchaj-wanu a Hongkongu), kde jeho tržní podíl spadl ze 14,6 % ve čtvrtém kvartále 2017 na 8,8 % v uplynulém čtvrtletí. Za rok 2018 jako celek pak prodeje iPhonů poklesly o 2,7 procenta na něco málo přes 209 milionů kusů.
Apple se musí vyrovnat nejen s neustále rostoucím časem, po který si kupující ponechají svoje starší telefony, protože čekají na inovativnější smartphony, ale zároveň i s konkurencí z Číny, nabízející v high-endu a ve střední třídě levnější alternativy.
Zdroj: Computerworld.com