;

Vittorio Boero: prosadili jsme si vlastní bezpečnostní řešení

17. 6. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv redakce
CIO automobilky Ferrari poukázal na důvody, proč se nespokojili s řešením mateřského Fiatu.

Ferrari patří dnes do skupiny Fiat, nicméně pro pro řešení antivirové a antimalwarové bezpečnosti si zvolili jiný systém, než používá jejich mateřská firma. Podepsali pětiletou smlouvu s firmou Kaspersky Lab, která bude zajišťovat ochranu uživatelských počítačů a dalších koncových zařízení. „K rozhodnutí spolupracovat s firmou Kaspersky Lab došlo na základě zkušeností s detegováním viru minulý rok,“ potvrdil Vittorio Boero, CIO ve Ferrari. ICT oddělení provedlo obsáhlé vlastní testování funkčnosti antivirových systémů, které pak rozhodlo o vítězi.

Za zmínku stojí i to, že nezávisle na současném kontraktu již delší dobu trvá i marketingová spolupráce oboru firem. Kaspersky Lab totiž patří ke sponzorům závodní stáje F1 Ferrari již od roku 2010. „I když jsme součástí zcela jiného průmyslového odvětví, Kaspersky Lab a Ferrari spojují dva momenty: úsilí o rychlost a hledání synergií. My jsme ve své oblasti - podobně jako Ferrari - rychlí v tom, jak reagujeme na bezprostřední ohrožení a přinášíme odpovídající řešení,“ řekl Eugene Kaspersky, CEO a zakladatel Kaspersky Lab.

V současné době se nové antivirové řešení instaluje na 4000 koncových zařízení . Nejedná se se jen o počítače, které jsou součástí výroby silničních vozů, ale týká se to i výpočetní techniky v závodní stáji vozů Formule 1. Pod ochranou budou i mobilní telefony zaměstnanců. Bezpečnostní řešení pro Ferrari sice vychází sice z komerčního produktu, nicméně bylo podstatně modifikováno pro potřeby zákazníka. Testovací a implementační fáze trvala šest měsíců. Kaspersky Lab do projektu investovala velké úsilí, i když se jedná rozsahem o menšího zákazníka. A to i s ohledem na obchodní aktivity v samotné Itálii - jen italské Ministerstvo obrany využívá 120 000 licencí na bezpečnostní produkty Kaspersky Lab.

Hlavním cílem spolupráce s Ferrari je především ochránit intelektuální vlastnictví firmy. Produkce tohoto známého výrobce automobilů se může zdát malá, brány závodu opouští denně asi dvacítka silničních vozů a závodních vozů F1 se smontuje jen několik během roku. Ferrari má ale velkou vývojovou základnu. Vyvíjí a vyrábí vlastní motory i motory pro sesterskou firmu Maserati. Velké množství dat se získává z upravených sportovních vozů formule GT - ty jsou při zkušebních jízdách vybaveny stovky senzorů (a jejich majitelé a řidiči mají statut zkušebních jezdců Ferrari). Data ze senzorů se shromažďují ke zpracování v supercomputignovém centru v mateřském závodě v italském Maranellu.

Zpracování dat Ferrari

bitcoin_skoleni

Samostatnou kapitolou je i vývoj a testování vozů Formule 1, které se dnes bez mohutné výpočetní síly neobejde.

G+