Výzkumná aktivita Ericsson ConsumerLab sleduje spotřebitelské trendy již více než 15 let a zaměřuje se na způsoby využívání produktů a služeb v rámci informačních a komunikačních technologií. Ročně se osloví více než 100 000 jedinců z více než 40 zemí po celém světě. Podívejme se na závěry, které se týkají výhledu na rok 2014:
Top 10 trendů pro rok 2014
-
Aplikace změní celou společnost
Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to, jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady. -
Biometrika
Lidské tělo se stává novým heslem – 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem. -
Sebemonitoring uživatelů
Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby. -
Pokrytí internetem předpokládáme všude
Počet čárek na našem telefonu již nepředstavuje důkaz pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru. -
Smartphony pomáhají přiblížit masivní využívání internetových služeb
To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu. -
Výhody být online převažují nad obavami o bezpečí
Přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů. -
Video na vyžádání
Přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli. -
Sledování údajů o datových přenosech
Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.
-
Všudypřítomné senzory
Čidla se stávají součástí našeho každodenního života. 60 % respondentů věří, že do roku 2016 budou čidla obsažena všude od zdravotnictví, přes veřejnou dopravu, auta, domovy i naše pracoviště. -
Přerušovaná činnost
Spustit, zastavit a po chvíli pokračovat jinde – spotřebitelé neustále mění svá zařízení a místa odkud sledují jeden obsah.
Ke stažení: infografika (PDF)
Čtěte také:
→ Jak technologie změní náš pracovní život
Výzkum společnosti Ericsson Networked Society Lab ukazuje, že zaměstnanci a zaměstnavatelé se soustřeďují spíše na na pracovní výsledky než na to, jak a kde a kdy byla práce provedena.
→ Mobilní pokrytí je již vnímáno jako důležitý faktor kvality života ve městě
Podle aktuální studie mezi Top5 faktorů ovlivňujících kvalitu života ve městech nově patří i dobré pokrytí mobilním signálem.