;

Umělá inteligence mění požadavky na IT dovednosti a talenty

18. 7. 2023
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: © Aikon - Fotolia.com
Vzhledem k tomu, že umělá inteligence je připravena stát se obchodní prioritou ve všech odvětvích, sledují zaměstnavatelé dovednosti nezbytné k tomu, aby provedli další skok v digitální transformaci podporované umělou inteligencí.

AI se rychle stává nezbytnou součástí každodenní práce. Již nyní se používá ke zlepšení provozních procesů, posílení služeb zákazníkům, měření zkušeností zaměstnanců a posílení úsilí v oblasti kybernetické bezpečnosti, tedy mimo jiné. A s prohlubující se přítomností AI v každodenním životě, jak se stále více lidí obrací na služby botů AI, jako je ChatGPT, aby získali odpovědi na otázky a pomoc s úkoly, se její přítomnost na pracovišti jen zrychlí.

Co se dozvíte v článku
  1. Rozvíjející se pracovní pozice a dovednosti v souvislosti s AI
  2. Agilní dovednosti vás posunou o krok vpřed
  3. Větší důraz na bezpečnost
  4. Měkké dovednosti přetrvávají
  5. Pozornost obrácená ke zvyšování kvalifikace

Je vaš cloud bezpečný?

Velká část diskusí o umělé inteligenci na pracovišti se týkala pracovních míst, která by mohla nahradit. AI podnítila také rozhovory o otázkách etiky, dodržování předpisů a správy, přičemž mnoho společností zaujalo opatrný přístup k zavádění technologií AI a vedoucí IT debatovali o nejlepší cestě vpřed.

I když je plný příslib umělé inteligence stále nejistý, nelze ignorovat její raný dopad na pracoviště. Je jasné, že umělá inteligence se v nadcházejících letech prosadí v každém odvětví a již nyní vytváří posun v poptávce po dovednostech, které zaměstnavatelé hledají. Umělá inteligence také podnítila obnovený zájem o dlouhodobé IT dovednosti a zároveň vytvořila zcela nové role a dovednosti, které si společnosti budou muset osvojit, aby umělou inteligenci úspěšně implementovaly.

Rozvíjející se pracovní pozice a dovednosti v souvislosti s AI

Vzestup umělé inteligence na pracovišti vyvolal poptávku po nových a vznikajících rolích v segmentu IT i mimo něj. Podle Jima Chiltona, CTO Cengage Group, jsou mezi nimi hlavní role jako pohotoví inženýři, specialisté na dodržování předpisů AI a produktoví manažeři AI.

Mezi další nově vznikající role patří anotátoři dat AI, právní profesionálové specializující se na regulaci AI, poradci pro etiku AI a moderátoři obsahu pro sledování potenciálních dezinformací kolem AI, říká Robert Kim, technický ředitel společnosti Presidio.

Organizace také hledají zavedenější IT dovednosti, jakými jsou prediktivní analytika, zpracování přirozeného jazyka, hluboké učení a strojové učení, říká Mike Hendrickson, viceprezident pro technologie a vývojářské produkty ve společnosti Skillsoft. Kromě těchto dovedností říká, že také zaznamenal nárůst poptávky po dovednostech kolem velkých jazykových modelů, ChatGPT a podobných generativních robotů AI.

Umělá inteligence také vytvořila poptávku po nových rolích na úrovni nejvyššího vedení „zaměřených čistě na využití generativní umělé inteligence ve všech aspektech podnikání – od interních způsobů práce až po externí produktová řešení pro zákazníky založená na AI,“ říká Chilton.

„Ti, kteří tuto technologii přijmou a pochopí, jak ji využít k urychlení a zlepšení své práce, budou odměněni, zatímco ti, kteří ji nepřijmou, zůstanou pozadu,“ říká Chilton. „V konečném důsledku bariéra ziskovosti mezi těmi, kteří přijímají AI, a těmi, kteří ji nepřijímají, bude určovat životnost daných podniků nebo dokonce daných odvětví.“

ICTS24

Agilní dovednosti vás posunou o krok vpřed

Agilita nemusí být první dovedností, na kterou pomyslíte, pokud jde o AI, ale společnosti, které již přijaly agilní pracovní postupy a způsoby myšlení, budou mít nejlepší pozici pro integraci nástrojů a řešení AI. Tyto organizace budou lépe připraveny vyrovnat se s rychlými změnami spojenými s umělou inteligencí, což usnadní přijímání nových technologií, jakmile se objeví.

Organizace s agilní mentalitou a mentalitou DevOps, kde neustále nasazujete, opětovně nasazujete a testujete, jsou již dobře zvyklé na proces vydávání nových procesů, služeb nebo produktů a poté získávají zpětnou vazbu a neustále je vylepšují, říká Hendrickson. Tato mentalita těmto společnostem usnadní rychlé přijetí a nasazení nástrojů a řešení AI ve srovnání se společnostmi s pomalejšími procesy, staršími technologiemi nebo překážkami při nasazení.