Plán na spuštění platformy Twitter Commerce byl odhalen v dokumentu, který unikl na stránkách e-shopu Fancy.com. Tento e-shop by se přitom měl stát jedním z partnerů pro provoz nové platformy. Dalším partnerem by měla být platební služba Stripe. Jsou-li uniklé informace přesné, stane se Twitter Commerce součástí Twitteru – mezi informacemi se nacházel také screenshot, kde byly tlačítkem „Buy“ (Koupit) opatřeny samotné Tweety. Uživatelé budou před nákupem nuceni sdělit Twitteru své jméno, adresu a údaje z kreditní karty.
Informace o plánech na spuštění Twitter Commerce byly nalezeny a zveřejněny redaktory serveru Re/Code ve veřejné sekci webu Fancy.com, kam se dostaly nejspíše nedopatřením. Zástupci Twitteru i e-shopu Fancy zatím celou záležitost ponechávají bez komentáře. Co se týče screenshotu s tlačítkem „Buy“, může jít např. o návrh budoucí podoby Twitter Commerce, které Fancy.com představilo Twitteru v rámci své prezentace při obchodních jednání.
Prodeje prostřednictvím internetu lákaly i Facebook
Pokud se Twitter opravdu vrhne do světa internetového obchodu, mohl by výrazně zvýšit své příjmy, ať už z inzerce nebo provizí za prodané zboží. Jak vysoké by však eventuální provize byly, zatím není jasné. O podobnou záležitost, tedy zprostředkování prodejů zboží prostřednictvím své sociální sítě, se v roce 2012 pokoušel také Facebook, který však aktivitu stopnul kvůli vlažnému zájmu uživatelů. Zástupci Facebooku však oznámili, že aktuálně testují mobilní platební službu, v níž by si uživatelé mohli ukládat informace o svých platebních kartách – ty by se pak automaticky používaly při nákupech zboží.
Čtěte také:
→ Twitter koupil přes 900 patentů od IBM, chtěl se vyhnout žalobě
IBM obviňovala společnost Twitter, že neoprávněně využívala nejméně 3 jejich patentů. Tak jich Twitter koupil hned 900.
→ e-Commerce: 5 nejrozšířenějších mýtů
I když se online obchody staly součástí všedního dne, stále přetrvává mnoho předsudků a obav. Podívejme se na pět nejdůležitějších, které je třeba překonat.