Největší podíl na trhu, do kterého se počítají nástroje pro řízení finanční výkonnosti, strategické řízení a různé analytické aplikace například pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) nebo dodavatelských řetězců (SCM), si již druhý rok po sobě udržela společnost SAP s podílem 20,3 procent.
„SAP oproti ostatním velmi strategicky využil svých akvizic Business Objects, OutlookSoft a Pilot Software, díky kterým během posledních 18 měsíců dodával řešení pro řízení finanční výkonnosti a strategií nejen svým stálým klientům, ale i novým zákazníkům, které díky akvizicím získal. Tím si udržel nejen svou vedoucí pozici na trhu, ale zároveň si tím zajistil i rapidní nárůst podílu na trhu,“ míní Dan Vesset, viceprezident Business Analytics Solutions, IDC.
Podíl společnosti SAP na trhu software pro řízení podnikové výkonnosti i analytických aplikací, který firma jednotně shrnuje pod označení Enterprise Performance Management (EPM), vzrostl za poslední rok o 13,9 procent. Jde o nejrychlejší růst ze všech společností, který je o 5 procent vyšší, než růst celého trhu.
Podle společnosti SAP je rostoucí zájem o řešení pro řízení podnikové výkonnosti a analytické aplikace způsoben tím, že tyto nástroje mají pro firmy okamžité a viditelné přínosy, což je v době omezujících se rozpočtů na technologie pro firmy klíčové. Velký zájem je rovněž o nástroje business intelligence (BI), kde SAP podle dřívější analýzy IDC rovněž drží největší podíl s 20,4 procenty. Trh business intelligence má v současné době hodnotu okolo 7,8 miliard dolarů.