Analytici Gartner Dataquest prohlásili, že společnost Genesys zvýšila svůj podíl na trhu hlasových portálů na 12,5 procenta. Analytici dále uvádějí, že trh hlasových portálů vzrostl téměř o 68 procent, a naopak trh proprietárních interaktivních hlasových systémů (IVR) se propadl o 12 procent.
***Tisková zpráva společnosti Genesys
Zpráva analytické společnosti Gartner Dataquest ukazuje, že Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel, stále vládne celosvětovému trhu hlasových portálů s podílem 12,5 procenta. To je o 2,3 procenta více než má nejbližší konkurent.
Přední pozice Genesys z hlediska podílu na trhu posílila z 1,7 procenta na 2,3 procenta. Stalo se tak přesto, že trh hlasových portálů je i nadále velmi rozdrobený a vysoce konkurenční. Uvádí to zpráva vydaná koncem ledna 2006.
Zpráva společnosti Gartner dále zjistila, že trh hlasových portálů vzrostl téměř o 68 procent, zatímco trh proprietárních interaktivních hlasových systémů (IVR) se propadl o 12 procent. Trh hlasových portálů se zvětšil z 23 procent v roce 2003 na 36 procent v roce 2004. Dalším podstatným zjištěním je posun směrem k otevřeným standardizovaným platformám hlasových portálů a ústup od proprietárních platforem.
Přední umístění Genesys na trhu se opírá o úspěch Genesys Voice Platform (GVP) - softwarové řešení s otevřenými standardy, které v oblasti samoobslužných hlasových technologií dominuje. GVP umožňuje dosáhnout vysokého výkonu při zpracovávání hovorů a zároveň nabízí služby pro rozvoj a nasazení hlasových aplikací. Rozšiřuje tak možnosti automatizované samoobsluhy zákazníků daleko za hranice tradičních IVR funkcí. Samoobslužné systémy mohou být pro manažery kontaktních center cenným nástrojem pro zlepšení ukazatelů kvality služeb zákazníkům a pro budování loajality ke značce.
"V mnoha společnostech je kontaktní centrum mezi všemi strategickými aktivy stále podceňované. Klíčový trend, který přeje našemu úspěchu, je potřeba podniků vytěžit ještě více z existujících technologií, telefonního vybavení a informací o zákaznících, aniž by museli stávající zařízení nahrazovat," uvedl Martin Veselka, regionální manažer Genesys. "Náš úspěch v prodejích hlasových portálů ukazuje, že podniky hledají cestu, jak tato aktiva využít," dodal Veselka.