Podle výsledků výzkumu s názvem Barometr ztráty zákazníků, který mezi americkými spotřebiteli uskutečnila společnost KPMG, by 19 % dotázaných přestalo nakupovat u obchodníka, který byl obětí hackerů. Dalších 33 % uvedlo, že by u napadeného obchodníka nenakoupili nejméně po dobu tří měsíců ze strachu o únik svých osobních údajů.
Výzkum se rovněž dotazoval manažerů odpovědných za bezpečnost. Celkem 55% z nich uvedlo za uplynulý rok nulové investice do kybernetické bezpečnosti a 42 % odpovědělo, že jejich firma nemá pracovníka odpovědného za informační bezpečnost.
Odpovědi potvrzují obavy, že maloobchod v otázkách kybernetické bezpečnosti zaostává za jinými odvětvími.
Pro maloobchodníky přitom představují počítačové útoky značné riziko a ti, kteří zanedbávají prevenci a ochranu ohrožují svůj podnik. V sázce je hodnota značky, loajalita a celkově vztahy se zákazníky, konkurenceschopnost a v důsledku zisk. KPMG proto doporučuje nepřistupovat ke kybernetické bezpečnosti jako k problému IT, ale jako ke strategické otázce.