;

Telefony v ohrožení: každému desátému uživateli již nějaký spadl do toalety

25. 1. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Sashkin - Fotolia.com
Uživatelé se o své telefony bojí, říká průzkum. A to zřejmě oprávněně, třetině uživatelů se již rozbil displej, každému dvacátému třikrát i vícekrát.

Společnost Zagg, která vyrábí ochrany displejů a obrazovek, oznámila výsledky průzkumu trhu, při kterém se zajímala o názory spotřebitelů na ochranu mobilních zařízení. Podle získaných dat si polovina majitelů chytrých telefonů si k těmto zařízením pořídila příslušenství na ochranu displeje. Celkem 57 % spotřebitelů z této skupiny před zakoupením vlastního zařízení nebo v době jeho nákupu investovalo do ochrany displeje a do podobného příslušenství ke zvýšení odolnosti proti poškození. Hlavním důvodem této proaktivní investice jsou obavy o ochranu obrazovky či displeje (strach ze vzniku prasklin) anebo strach z poškození v důsledku pádu telefonu na zem. Z výsledků vyplývá, že každému desátému uživateli chytrého telefonu spadl telefon do toalety (v případě žen se to stalo každé sedmé uživatelce). Jedné třetině majitelů v průběhu životního cyklu chytrého telefonu displej praskl nebo se jim roztříštil a u 5 % uživatelů k tomu došlo u stejného zařízení třikrát a vícekrát. Celosvětově činí průměrné náklady na opravu v takovýchto případech přibližně 145 amerických dolarů.

Z výsledků dále vyplývá, že spotřebitelé přecházejí stále rychleji na nové telefony a pravidelně investují do upgradu. Polovina všech chytrých telefonů po celém světě je méně než jeden rok stará. S investicemi do nových zařízení jsou pochopitelně spojeny větší obavy ze ztráty a úvahy o ochraně. Celkem 28,2 % spotřebitelů uvádí, že jejich největší obava spojená s chytrým telefonem se týká krádeže či ztráty zařízení. Na druhou stranu se 21,9 % uživatelů podle svých slov bojí, že jim praskne displej, a 21,3 % se obává, že přijdou o všechna data nebo obrázky uložené v telefonu. Pokud jde o obavy z poškození v důsledku běžného opotřebení, 36,7 % uživatelů uvádí, že si během posledního roku displej poškrábali, a u 23,5 % zařízení došlo ke vzniku prasklin v displeji nebo k jeho roztříštění. Další častou příčinou újmy bylo poškození působením vody: 36,7 % uživatelů telefon spadl do toalety, 31,1 % uživatelů si telefon polila nápojem a 27,8 % uživatelů spadl do kuchyňského dřezu.

ICTS24

Podobně jako uživatelé chytrých telefonů mají značné obavy z možného poškození mobilního zařízení i majitelé tabletů. 33,7 % majitelů tabletů se obává, že jim obrazovka tabletu praskne. Za poslední rok však došlo k poškrábání obrazovky jen u 16,5 % majitelů a k prasknutí nebo roztříštění obrazovky u 12,4 % majitelů. Z aktuálních čísel je zřejmé, že majitelé tabletů mají na svá zařízení poměrně silnou vazbu a tablety používají až 10 hodin za týden, a to i přes nebezpečí poškození. Celkem 5,2 % uživatelů je ochotno pracovat se zařízeními, která mají popraskanou či roztříštěnou obrazovku, a 8,9 % uživatelů pracuje se zařízeními s poškrábanou obrazovkou. Pokud jde o proaktivní ochranu zařízení, uživatelé nejčastěji volí ochranné fólie.

Zdroj: Zagg