;

Strategie Microsoftu pro podnikové telefony končí fiaskem

4. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft.com
Microsoft minulý týden potichu přiznal, že jeho rok starý plán spočívající v zaměření se na prodeje na podnikovém trhu je mrtvý.

„V tomto čtvrtletí jsme neměli žádné podstatné příjmy z telefonů,“ uvedla Amy Hoodová, finanční ředitelka společnosti, během čtvrtečního telefonování se zástupci Wall Streetu.

Ve skutečnosti činily příjmy z telefonů za tříměsíční období pouze 5 milionů dolarů, což představuje masivní pokles o 99 % oproti stejnému období předchozího roku. Za předpokladu, že každý smartphone se systémem Windows přinesl společnosti Microsoft 500 dolarů, šlo o pomalé tempo pouhých pěti prodaných telefonů za hodinu. Celosvětově.

Není to tak, že by byl pád telefonního byznysu Microsoftu nějakým překvapením. Divize, která byla založena na základě akvizice společnosti Nokia v roce 2014, byla v problémech s velkým P už od roku 2015, kdy Microsoft odepsal 7,6 miliardy dolarů, téměř plnou částku, kterou zaplatil za mobilní byznys finské společnosti a přidružené patenty.

Před necelým rokem pak Microsoft oznámil odpis další miliardy a v rámci zeštíhlování mobilní divize vyhodil dalších 1 850 pracovníků. V té době už analytici mluvili o tom, že mobilní strategie Microsoftu pro spotřebitelský segment selhala, nicméně v podnikovém trhu se jí stále může dařit.

Evidentně se tak nestalo.

„Podívejte se, v prvé řadě bylo špatné už to, že Microsoft vůbec kupoval Nokii. Byl to vždycky ztracený případ,“ říká Jack Gold z J. Gold Associates, jeden z prvních kritiků akvizice.

„Mobilní telefony [hardware] pro ně nikdy neměly být ziskové,“ pokračuje Gold s tím, že šéf Satya Nadella o tom prý od začátku svého funkčního období na počátku roku 2014 musel vědět.

ICTS24

Nadelův plán pro společnost Microsoft se soustředil kolem cloudu, řekl Gold, což podle něj bylo správně. Strategie orientovaná na cloud v podniku nicméně vyžadovala podporu široké škály zařízení a operačních systémů, a tak šly Windows v mobilu stranou. Dalším důvodem, proč mobilní Windows v podnikové oblasti neuspěly, byla nízká poptávka ze strany korporátních zákazníků.

Zdroj: CIO.com