;

Spammeři poškozují reputaci firem i celých států

20. 10. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Internetoví podvodníci aktuálně zneužívají zejména nejistoty Američanů ohledně budoucnosti zdravotního systému i obav lidí celého světa o vlastní zdraví.

Říjnový Spam Report laboratoří společnosti McAfee uvádí, že celosvětově se 70 % spamu v tuto chvíli týká nabídky „kanadské farmacie“. Tyto nabídky využívají mj. i strachu z prasečí chřipky, obav z růstu cen léků a z nejisté budoucnosti amerického zdravotního programu Medicare. Spammeři každý den rozešlou více než 150 miliard nevyžádaných zpráv. Pokud by se tyto e-maily rovnoměrně rozdělily mezi všechny obyvatele Země, každý z nás by jich denně obdržel 30 (a to jsou započítáni i lidé, kteří vůbec nemají počítač). Podíl spamu se již blíží 95 % všech odeslaných e-mailů.

„Nejlepším doporučením pro uživatele je prostě to, aby neklikali na odkazy v e-mailech, ať už tato pošta přichází z jakékoliv instituce – nebo to její odesilatel předstírá,“ uvádí Adam Wosotowsky, ředitel antispamových technologií laboratoří společnosti McAfee. „Zákazníci by například k on-line bankovnictví měli přistupovat pouze přímo přes příslušný web. Lze také doporučit omezit počet služeb, do nichž se člověk zaregistruje, aby si o nich udržel přehled a dokázal rozlišit, jaké z přicházejících e-mailů jsou oprávněné.“

Podvodníci navíc používají i stále sofistikovanější metody. Říjnový Spam Report společnosti McAfee ukazuje, že k distribuci malwaru lze použít cokoliv, jakoukoliv událost, jméno či značku, od hry Monopoly po službu pro převádění peněz společnosti Western Union nebo židovskou organizaci Chabad.

bitcoin_skoleni

Spammeři systematicky poškozují pověst celé řady firem a institucí. V případě Kanady se nakonec může dokonce stát, že spamové kampaně zhorší ve světě i pověst celé země, a v důsledku toho budou mít dopad na kanadský průmysl i ekonomiku. Pro marketingové pracovníky i právní týmy poškozovaných subjektů vzniká nelehký problém, jak svou reputaci v případě aktivity spammerů chránit. Cílová skupina legitimních marketingových aktivit a skupina zasažená spammery přitom vzhledem k plošnému dopadu spamu nemusejí mít nulový průnik...

Podniková sféra má proti svému poškození ze strany spammerů i jiné možnosti ochrany, například použití technologií Sender Policy Framework nebo DomainKeys Identified Mail, které znesnadňují posílat e-maily s falešnou adresou odesilatele.