Yahoo prodloužil smlouvu s Microsoftem o garanci obratu za hledání, objevují se ale pochybnosti o tom, že spolupráce obou firem vytrvá původně plánovaných 10 let.
Yahoo je pod velkým konkurenčním tlakem, a střídání top manažerů jako na orloji na to jen poukazuje. Na základě předchozí smlouvy se Yahoo vzdalo dalšího vývoje svého vyhledávacího enginu a v roce 2010 implementovalo technologii Bing od Microsoftu. Ten se naopak zavázal, že pro Yahoo udrží dosažené obraty za vyhledávání a případný rozdíl v důsledku změny technologie bude finančně kompenzovat. Tento závazek byl sice nyní opět o rok prodloužen, nicméně pochyby o další dlouhodobé spolupráci trvají.
Původní dohoda s Microsoftem byla na 10 let, nicméně za současného vedení Marissy Mayerové (která ostatně přišla z vysoké manažerské pozice v Googlu) se to může změnit. Mayerová je zjevně nespokojena s vývojem spolupráce s Microsoftem a do časopisu Wall Street Journal pronikly už spekulace o možném předčasném ukončení kontraktu.
Yahoo zatím navázal spolupráci i s Googlem. Podle smlouvy uzavřené v únoru 2013 se bude zobrazovat reklama Googlu na některých stránkách Yahoo.
Čtěte také: Marissa Mayerová: Mobilita je top prioritou Yahoo pro rok 2013
Zdroj: IDG News Service