Jaké trendy v oblasti firemních portálů aktuálně vnímáte na trhu? Kam se podle vás bude toto odvětví ubírat v blízké budoucnosti?
Současným trendem, který vnímáme v oblasti podnikových portálů, je účinné řízení webového obsahu a dokumentů s možností s tento obsah v pracovních skupinách sdílet a přistupovat k těmto prostředkům na základě rolí a nároků.
Již nyní cítíme zvýšenou poptávku na integraci stále více a více existujících podnikových aplikací do portálu, stejně jako na přidání nových aplikací od dodavatelů třetích stran. Portálová platforma Liferay a naše Liferay Marketplace poskytují perfektní řešení současných i budoucích trendů v podnicích.
Ve vzdálenější budoucnosti cítíme trend, kdy podniky budou chtít mít svou platformu spolu s dalšími službami v cloudu.
V čem je podle vás platforma Liferay specifická kromě toho, že se jedná o open source?
Liferay je postaven na otevřených standardech a není omezen na konkrétní hardware/software infrastruktury. To umožňuje podnikům snadno si Liferay nastavit s cílem využívat a také vytvářet aplikace pro standardizované portálové platformy.
Jaké nejčastější chyby firmy při zavádění svých portálů dělají?
Společnosti by měly využít modulových charakteristik portálů, které umožňují implementaci a nasazení prvků v několika fázích. S portálovou platformou jako je Liferay nyní můžeme přejít od monolitických webových projektů, aniž bychom se vystavovali vysokému riziku a nákladům.
Pokud firma již svůj portál provozuje, ale není spokojena s dosaženými výsledky - doporučujete snahu o nápravu věcí nebo raději postavit nové řešení "na zelené louce"?
Zákazníci musí tento problém probrat se svým konzultantem, který jim může poskytnout několik možností, spolu s informacemi o možných přínosech a nákladech. Zákazník si bude muset vybrat. Liferay a mnoho z jeho certifikovaných partnerů (jakým je např. IBA CZ) často poskytují konzultace nebo workshopy, které mohou v této situaci pomoci určit nejlepší postup.