;

Šest z deseti surfujících Evropanů má Facebook

3. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: facebook.com
Tři ze čtyř dospělých Evropanů surfují pravidelně. Celých 58 % z nich má přitom založený účet na Facebooku. Mimo jiné toto zjištění přinesla aktuální studie renomované analytické společnosti Forrester.

Pětasedmdesát procent Evropanů využívá internet na pravidelné bázi. A více než polovina vlastní dvě nebo více zařízení připojených k síti sítí. To vyplývá z vyhodnocení 22 000 dotazníků, které analytická společnost Forrester zaslala lidem v pěti evropských státech. Tvůrci studie tak kvitují fakt, že evropští spotřebitelé jsou dnes on-line v mnohem vyšší míře než kdykoli předtím v dosavadní historii starého kontinentu.

Přesto jsou patrné výrazné rozdíly mezi jednotlivými evropskými státy. Z pěti zkoumaných zemí – Velké Británie, Německa, Francie, Itálie a Španělska – je to právě ostrovní stát, jehož obyvatelé jsou připojeni k internetu ve vůbec nejvyšší míře. Celých 83 procent z nich internet využívá pravidelně.

To Francouzi jsou v adopci nových technologií, zdá se, poněkud obezřetnější a … pomalejší. V zemi galského kohouta tak přenosný počítač vlastní šestapadesát procent obyvatel, zatímco u Britů je to o osm procent více (64 %). Dvaačtyřicet procent Francouzů vlastní chytrý telefon a i v tomto ohledu vítězí Velká Británie, kde je to o deset procent více (52 %). Asi není překvapením, že Britové ve vyšší míře podlehli také kouzlu tabletů, které vlastní asi 12 % tamních obyvatel, zatímco ve Francii má tablet jen asi 7 procent spotřebitelů.

Čtrnáct procent všech Evropanů surfuje při jízdě autem. Nejběžnější je však surfování z obývacího pokoje, jemuž holduje 64 procent všech dotazovaných pravidelných uživatelů internetu. Čtyřiačtyřicet respondentů využívajících internet tak činí ze svých ložnic, 31 % z kuchyní a 22 % tak činí při pobytu venku, říká průzkum.

bitcoin_skoleni

Užívání Facebooku je rovnoměrně rozloženo napříč zkoumanými státy, přičemž v průměru 58 % z pravidelných uživatelů internetu disponuje vlastním účtem. To u Twitteru je situace krapet jiná a míra jeho užívání se stát od státu liší poměrně výrazně. Tak kupříkladu ve Velké Británii „tweetuje“ působivých 18 % všech pravidelných uživatelů internetu, zatímco ve Francii je to jen sedm procent a v Německu dokonce „pouhých“ pět procent. Podíváme-li se na statistiky serveru Klábosení.cz, zjistíme, že v České republice je Twitter opravdu stále ještě relativně na pokraji zájmu a uživatelé zde preferují lidovější Facebook. Počet „Twitteristů“ v ČR podle údajů zmiňovaného serveru aktuálně činí „jen“ něco přes 160 000. Na druhou stranu je z grafu vývoje počtu českých účtů patrný jednoznačný trend stálého růstu, který je prostý větších výkyvů.