;

Sedm způsobů, jak se CIO nechávají vyhodit

19. 1. 2023
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Udržet si práci CIO je těžké, i když děláte všechno správně. Zde je sedm způsobů, jak neopatrní CIO činí svou práci ještě riskantnější.

CIO, jak říká staré, moudré přísloví, je zkratkou pro „je po kariéře“ (Career Is Over). Je to profese, která je plná způsobů, jak být násilně eskortován z vaší prestižní kanceláře přímo do oddělení lidských zdrojů, kde vás provedou informacemi o vašem odstupném a odtud poté, co jste podepsali vzájemné dohody o neznevažování a nesoutěžení, spolu s několika dalšími papírováními, ven ze dveří, abyste si vyzkoušeli život vynuceného volna.

Co se dozvíte v článku
  1. 1. Hádáte se kvůli… prostě kvůli čemukoliv. Nedělejte to.
  2. 2. Špatné definování nebo nesprávné řízení vztahu mezi obchodem a IT
  3. 3. Neschopnost udržet kritické projekty na správné cestě
  4. 4. Neschopnost investovat do infrastruktury odolné vůči chybám
  5. 5. Ransomware
  6. 6. Ignorování špatných manažerů
  7. 7. Nehlídání si svého chráněnce
  8. Sedm kroků do nebe?

Je pro vás metaverzum zajímavou firemní záležitostí?

Pokud vám v mysli běží toto – život se spoustou volného času podpořený odstupnými, dokud se nevyčerpají – zde je sedm oblíbených způsobů, jak proměnit vašeho zaměstnavatele v nejnovější záznam v sekci historie zaměstnání vašeho profilu LinkedIn.

Nebo možná, jen možná, nechcete zažít tento pohodový osud. Možná svou práci milujete (nebo nenávidíte hledání další) natolik, že vítáte nové způsoby, jak zůstat tam, kde jste, jak si nadále vydělávat na živobytí platem, nikoliv odstupným.

Pokud je to váš cíl, seznamte se s těmito pastmi vedoucími k ukončení práce, abyste mohli pokračovat.

1. Hádáte se kvůli… prostě kvůli čemukoliv. Nedělejte to.

Jako CIO jste odpovědní za to, co je ve většině společností nejhůře pochopitelnou podnikovou funkcí v organizaci. To často znamená, že si uvědomujete potřebu investovat rozpočet a úsilí do tajuplností, jako jsou architektura integrace IT, správa životního cyklu platforem a aplikací a zabezpečení informací na bázi AI, abychom jmenovali tři položky z mnoha. 

Protože pro lidi, kteří nejsou ponořeni do tajemství našeho byznysu, je těžké je pochopit, tým výkonného vedení (ELT) může být k těmto výdajům podezřívavý a nazvat je „technologií pro technologii“ nebo jiným oblíbeným výrazem skepticismu.

Protože jsou zjevně na špatné straně pravdy a spravedlnosti, možná budete v pokušení se s nimi hádat. Ale na rozdíl od diskusí a rozhovorů končí hádky jedním vítězem a jedním poraženým. Hádejte, kterým z nich se stanete. A být vnímán jako hádavý vám také nepřinese žádné body.

A ještě jedna věc: CFO je členem ELT, s nímž se CIO bude dohadovat s největší pravděpodobností. A také je potenciálně nejrizikovějším pro zdraví kariéry CIO.

2. Špatné definování nebo nesprávné řízení vztahu mezi obchodem a IT

Vedoucí oddělení nejsou vašimi zákazníky. Jsou to vaši kolegové a spolupracovníci při vytváření konkurenční výhody, nebo, pokud jsou časy těžké, při vyhýbání se vytváření konkurenčních nevýhod. Zdůrazněte to jako společný cíl všech v každém rozhovoru, který vedete se svými kolegy z vedení. Protože pokud jsou to vaši zákazníci, budou si myslet, že mají vždy pravdu, což znamená, že je nemůžete nezklamat.

Pak se ujistěte, že pro každého, kdo se zabývá IT, je tato zkušenost co nejpříjemnější. Protože pokud vás nemají rádi, nebudou s vámi spolupracovat a mohou se rozhodnout, že by to s někým jiným v čele IT bylo lepší.

Je pro vás digitalizace obchodu jasnou volbou?

3. Neschopnost udržet kritické projekty na správné cestě

Projekty jsou tím, jak organizace záměrně mění zítřek od včerejška. Název IT se obvykle vztahuje na jakýkoli projekt, který zahrnuje informační technologie, a to i pro projekty, jejichž skutečným zaměřením je obchodní změna (všechny).

Což znamená, že když projekty selžou, bude na neúspěchu pravděpodobně jméno IT – vaše jméno. Neúspěšné strategické projekty jsou pro CIO skvělým způsobem, jak se stát bývalými CIO.

A mimochodem, pokud jste potřebovali, aby vás na to upozornil tento článek, pravděpodobně budete potřebovat více návodů, jak uspět jako CIO, než můžete získat z jednoho článku.

To jen tak na okraj.

4. Neschopnost investovat do infrastruktury odolné vůči chybám

Každý člen ELT nakupuje na Amazon.com, což znamená, že každý člen ELT je často vystaven společnosti, jejíž systémy nikdy, pokud mohou říci, nikdy nespadly. Takže vědí, že jsou možné úrovně spolehlivosti systému šest sigma.

Pokud vaše systémy nejsou tak spolehlivé, nebo alespoň téměř tak spolehlivé, potom na shledanou!

Osm charakteristik vysoce efektivních CIO Přečtěte si také:

Osm charakteristik vysoce efektivních CIO

5. Ransomware

Kdysi byla selhání informační bezpečnosti pouze drahá a trapná. To už neplatí. Nyní jsou životu nebezpečná – reálně, pokud vaše společnost podniká ve zdravotnictví; metaforicky, pokud ne, protože (opravdu potřebujete, abych vám to vysvětloval?) útoky ransomwaru mohou firmu vyřadit z provozu.

Úplné zabezpečení vašich systémů před útoky ransomwaru pravděpodobně není možné. Ale jejich dobré zabezpečení a to, co by se dalo nazvat „architekturou s vysokou obnovitelností“, je něco, čeho může IT dosáhnout. Ještě důležitější je vytvořit příručku pro odezvu na ransomware a pravidelně ji procvičovat.

Protože pokud je vaše společnost napadena, vaše příručka pro reakce je tím, co ukazuje, že IT ví, co dělá, a že je vše pod kontrolou. Pokud je vaší reakcí místo toho panika, panikaří všichni. A potom znovu: na shledanou!

6. Ignorování špatných manažerů

Manažeři, kteří se vám hlásí, jsou lidé, kteří přinášejí výsledky, za které se vám připisuje zásluha nebo vina. To je rekurzivní – mají nadřízené, kteří jim tyto výsledky dodávají; supervizoři mají zaměstnance.

Manažeři na všech úrovních jsou zodpovědní za organizaci toho, jak se práce dělá, aby byla dělána správně; jsou zodpovědní za vytváření organizačních mechanismů naslouchání, které potřebují, aby se ujistili, že vědí, že se to děje správně, a tak dále.

Jsou také zodpovědní za vytváření takového pracovního prostředí, které povzbuzuje zaměstnance, aby zůstali, a ještě lépe, aby vás doporučovali svým přátelům.

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií Přečtěte si také:

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií

Zjednodušeně řečeno, ředitelé IT, kteří si chtějí udržet svá pracovní místa, vytvářejí organizace, jejichž součástí chtějí být lidé.

Jen pro případ, že by pointa nebyla jasná: Žijeme v době, kdy i dobře míněné konverzace mohou být špatně pochopeny jako nepřátelské a obtěžující řeči a věta „Ale to, co řekl můj manažer, by jim urážlivé připadat nemělo,“ vám příliš sympatií v HR nezíská.

Možná si myslíte, že klíčová písmena v „mikroagresi“ jsou „m i k r o“. Ale ve většině organizací je reptání, že poškozený zaměstnanec by měl mít silnější kůži a lepší smysl pro humor, skvělý způsob, jak se CIO dostat do vlaku odstupného.

7. Nehlídání si svého chráněnce

Nutnost dávat pozor na špatné manažery je dost velká výzva. Dobří manažeři mohou být ještě větší hrozbou, protože nejenže velmi pravděpodobně chtějí vaši práci, ba co hůř, mohou pro ni být kvalifikovaní.

Chcete dostávat do mailu týdenní přehled článků z CIO Business Worldu? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Nejen to, mohou být také v dobré pozici, aby ji získali, protože budou v perfektní situaci, aby si připsali zásluhy na vašich společných úspěších, zatímco ostatní přešlapy a obvinění budou přistávat přímo na vašem stole.

ICTS24

Sedm kroků do nebe?

Jako CIO máte ještě jednu věc, na kterou byste si měli dát pozor, a ta by mohla být ta nejslibnější: Získejte povýšení. Ano, ano, ano, v zásadě jsou všichni členové ELT stvořeni sobě rovni a CIO pravděpodobně nebude příštím generálním ředitelem.

Ale co COO? Ředitelé IT mají spoustu příležitostí připravit se na řízení obchodních operací. Ještě lepší je, že mít vysoce kompetentního chráněnce přestane být únavné a stane se dalším způsobem, jak být tou správnou osobou pro tuto práci, jakmile bude k dispozici.