Zásluhy však podle jednoho analytika nelze připisovat kampani společnosti, aby si lidé namísto osobního počítače koupili tablet – ale spíše lepším prodejům levnějších iPadů, které tak končí spíše jako doplněk k plnohodnotnému PC.
„Velká většina lidí, kterých jsme se dotazovali, o tom [nahrazení PC tabletem] ani neuvažuje,“ říká Ben Bajarin ze společnosti Creative Strategies a odkazuje přitom na nedávný průzkum, který jeho společnost uskutečnila, a který se dotazoval na postoje lidí vůči iPadům a marketingové snaze Applu „vnutit“ lidem svůj tablet jako alternativu za počítač.
Více než třetina dotázaných řekla, že novou reklamu Apple na iPady neviděla (reklama běží, zejména v amerických médiích a na internetu, od loňského srpna, pozn. red.). Čtvrtina pak tvrdí, že ačkoliv spoty viděli, jejich způsob přemýšlení o osobních počítačích to nezmění. Jeden z šesti nicméně uvedl, že i přes spokojenost s dosavadním Macem nebo PC s Windows by zvažoval přechod na iPad, pokud by jeho současný stroj dosloužil.
Pouze pět procent respondentů se nechalo slyšet, že ze svého PC nebo Macu na iPad již přešlo.
Průměrná prodejní cena iPadu podle Bajarina navíc naznačuje, že se velice dobře prodává nový iPad – model za 329 dolarů. Prodeje iPadů ve druhém kvartále sice meziročně poskočily, nicméně průměrná cena prodaného iPadu výrazně poklesla: konkrétně o 11 procent na 435 dolarů.
S Bajarinem se na levném iPadu jakožto hlavním důvodu růstu shodují i další analytici. Kromě toho je ironií, že za dobrými prodeji levného iPadu stojí vysoká cena iPhonu – část zákazníků si totiž tablet kupuje jako sekundární zařízení k prémiovému smartphonu, který pro některé druhy činností zkrátka přece jen není vhodný.
Zdroj: Computerworld.com