;

Rozmach mobilních technologií pomáhá malým firmám přiblížit se velkým konkurentům

31. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © violetkaipa - Fotolia.com
Jednoduchost mobilních technologií zpřístupňuje malým a středně velkým firmám (SMB) nástroje, které by si kvůli ceně a nedostupnosti nemohly před pár lety dovolit.

Výzkum Mobility Report od společnosti CDW, který byl zacílen na menší firmy, ukázal, že 94 procent dotazovaných organizací vnímá prudký nástup mobilních technologií v poslední dekádě pro své podnikání velmi pozitivně. Především pro jejich širokou dostupnost a významné zlevnění mobilních služeb. Pochvalují si také zvýšení produktivity a dosažitelnost zaměstnanců v terénu.

Vyšší dostupnost

Mobilita pomáhá malým firmám překonat překážky, se kterými se dříve potýkaly. Před nekontrolovaným nástupem mobilních technologií byli zaměstnanci nuceni sedět v kanceláři na židli a vše se vyřizovalo od stolu. Možná si to ještě někteří pamatují. Díky možnosti být k zastižení kdykoliv a kdekoliv jsou zaměstnanci operativnější a mohou pracovat i z domova, což může ušetřit spoustu peněz. Potvrzuje to i průzkum: 60 procent dotazovaných uvádí jako klíčovou výhodu zvýšení dostupnosti pro své zákazníky.

Specifické mobilní nástroje dávají malým firmám obrovskou příležitost zjednodušit firemní procesy a lepší možnost postavit se velkým firmám. Mobilní byznys aplikace jako e-mail, kalendář, GPS navigace, čtení všemožných dokumentů, sociální média nebo obrovské datové servery šetří menším organizacím čas a peníze. Pokud vezmeme v úvahu, že 55 procent zařízení telefonů jsou v dnešní době smartphony a tablety, které zaměstnanci využívají k práci, je více než jasné, že tyto pracovní nástroje u malých firem zdomácněly. Možná i proto, že menší společnosti často dokážou být v tomto ohledu flexibilnější, rychlejší a dravější.

Respondenti dále zdůraznili důležitost mobility pro konkurenceschopnost na trhu. 75 procent uvedlo, že mobilní zařízení a mobilní aplikace jsou pro jejich byznys kriticky důležité, a 67 procent společností si myslí, že by bez nich velice rychle ztratily pozici na trhu. Zatímco malé firmy rychle rozpoznaly potenciál mobilních technologií, mobilita v dnešní době představuje nové výzvy pro firemní management. Pouze 51 procent manažerů uvedlo, že jejich organizace umí zařízení efektivně spravovat pomocí MDM strategie (Mobile Device Management), a 33 procent manažerů nemělo ani ponětí, co tato zkratka znamená. Je nutné, aby IT manažeři odvedli svoji práci a implementovali zásady MDM řešení pro své firmy. Při takto rozšířeném používání mobilních technologií je nutné zabezpečit firemní data a mobilní zařízení proti zneužití.

BYOD ve firmách: více než polovina zařízení jsou soukromá

Malé organizace musí více vnímat specifika mobilních technologií v kontextu zefektivnění svého byznysu a používat více speciálních firemních mobilních aplikací. Více než polovina dotazovaných uvedla, že mají na svých soukromých telefonech a tabletech nainstalovány pracovní aplikace v rámci BYOD (Bring Your Own Device). Naproti tomu pouze 20 % uvedlo, že na svých firemních zařízeních mají nainstalovány vhodné firemní aplikace a jejich společnost tuto otázku vůbec neřeší.

Malé firmy by měly lépe analyzovat potřeby svých zaměstnanců a přesně určit, jaké byznys aplikace mohou celkově zefektivnit práci. Firemních aplikací je dnes nepřeberné množství a ty lepší z nich jsou samozřejmě placené. Malé organizace by zkrátka měly více dbát na unifikaci a vhodný předvýběr firemních aplikací, které nejlépe vyhovují dané branži. Je to lepší řešení, než když si zaměstnanec stáhne mnoho neefektivních aplikací sám.

ICTS24

Možná některým podnikům potrvá delší dobu, než úspěšně implementují vhodné MDM strategie do firemních procesů, ale nejdůležitější je, že většina z nich rozpoznala obrovskou sílu a důležitost mobilních technologií pro podnikání. Smartphony a tablety jsou běžným vybavením zaměstnanců většiny firem; podle výzkumu CDW navíc IT manažeři předpokládají, že se v příštím roce počet těchto zařízení zdvojnásobí.

Jedna věc je jistá. Mobilní technologie dává malým firmám příležitost dělat více práce za kratší dobu, a přibližuje je tak k jejich velkým konkurentům.