Nissan spolupracuje na vývoji bezpečného a spolehlivého autonomního systému pro automobily s vesmírnou agenturou NASA. Pětiletý společný výzkum se zaměří také na rozhraní pro komunikaci člověka se strojem, síťové aplikace a softwarové systémy pro analýzu a ověřování dat.
V roce 2016 Nissan plánuje představit naváděcí systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu a adaptivní tempomat, takže vozidlo bude schopné automaticky řídit a přizpůsobovat rychlost na dálnicích.
O dva roky později by mělo přijít vozidlo, které dokáže měnit jízdní pruhy a vyhýbat se překážkám a jiným nebezpečím na silnici. Do roku 2020 potom Nissan hodlá vytvořit automobil, který se bude bez zásahu řidiče pohybovat téměř v jakémkoli prostředí včetně toho nejnáročnějšího, tedy městského provozu.
Zástupci Nissanu si dobře uvědomují, že bude velmi náročné přesvědčit řidiče, že nemusí věnovat pozornost dění na vozovce. Dalším problémem je otázka právní odpovědnosti. Kdo ponese odpovědnost za případné dopravní nehody? A jak se budou k autonomním vozidlům stavět úřady? To vše bude ještě nutné dořešit.
Nissan není jediný výrobce automobilů, která pracuje na vývoji autonomních vozidel. Například automobilka Audi před nedávnem dokončila test, při němž automobil bez řidiče urazil přes 5600 km napříč Spojenými státy, ze San Francisca do New Yorku. Na devítidenní cestě napříč 15 státy čekala celá řada složitých situací včetně kruhových objezdů, prací na silnici, mostů, tunelů, agresivních řidičů a rozmanitého počasí. Přesto 99 % cesty proběhlo v plně automatickém režimu.