Objevuje se v oblasti CRM vedle napojení a využívání sociálních sítí nějaký další "žhavý" trend?
Stále více firem využívá sociální sítě ke komunikaci se svými zákazníky. Na významu určitě nabývá Youtube, které je využíváno k firemním prezentacím a kanály youtube slouží k propojení komunikace mezi zákazníkem a dodavatelem.
Kterou funkci, nebo část práce s CRM mají podle vás podniky obvykle nejhůře zvládnutou - jinými slovy, kde je při práci s CRM typicky prostor pro další zlepšení?
Podniky obvykle v CRM často vůbec nepracují se zadanými daty nebo data do systému vůbec nevkládají. Naše řešení je k tomu nepřímo navede a tím se snaží zákazníkům poskytnout ucelený pohled na komunikaci se zákazníkem, která je u nás centrálně na jednom místě a usnadňuje pak uživateli práci s daty.
V jaké fázi se dnes u vašich zákazníků nachází využívání sociálních sítí při komunikaci se zákazníky? Využívají je aktivně? Mají stanovena jasná pravidla? Mají sociální sítě napojeny přímo na další systémy (CRM apod.)?
Dle našich zkušeností je využití sociálních sítí ještě pořád rozděleno na dva tábory. Ti, kteří si k sociálním sítím cestu nenašli a ti, kteří jim absolutně podlehli. Jasným rysem je to, že jen velmi málo PR pracovníků má nějakou jasnou koncepci toho, jak se sociálními sítěmi pracovat, a velmi často se setkáváme s tím, že práce se sociálními sítěmi je závislá na "kreativitě" konkrétního PR pracovníka.
Pro jaký druh komunikace jsou (nebo by měly být) podle vás sociální sítě používány? Je to informování o novinkách, snaha získat přímé prodejní "leady", zpětná vazba, technická podpora nebo něco úplně jiného?
Sociální sítě jsou jistě dobrou platformou a doplňkem k tomu jak informovat zákazníky o novinkách a dění v dané společnosti. Nicméně na rozdíl od tradičních forem firemní komunikace jsou cíleny na jinou cílovou skupinu a tím pádem je nutné zvolit i jiný, často neformální způsob prezentace, tak aby novinky nezapadly v záplavě nudných tiskových zpráv.
Je podle vás dnes již i u nás běžné využívání LinkedIn či Twitteru? Nabízíte svým zákazníkům řešení či rady jak tyto sítě využívat?
Dle mého názoru vzrůstá na oblibě právě LinkedIn, který slouží na propojení lidí z oborů a umožní být s daným člověkem v kontaktu, i když změní "angažmá". Navíc i firemní profil na LinkedIn stále více firem používá pro komunikaci zejména s profesionály v jejich oboru. Cestu k Twitteru si dle mého názoru společnosti ani jednotlivci v Čechách ještě v plné šíři nenašli.