;

Proč strategie Microsoft Office pro iPad stále nedává smysl

11. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: blogs.office.com
Ballmer znovu oživil otázku verzi balíku Microsoft Office pro iPad. Neradujte se však předčasně. Šéf Microsoftu oznámil publiku na akci Gartneru na Floridě, že verze iPadu nebude k dispozici dříve, než bude vyvinuta dotyková verze softwaru pro Windows.

Microsoft se evidentně stále drží myšlenky, že může posílit prodeje mobilních zařízení s Windows tím, že bude držet Microsoft Office jako rukojmí. Protože Microsoft zatím nedokáže konkurovat iOS a Androidu, mnoho analytiků naznačuje, že by bylo od Microsoftu bláhové, aby Office nabízel na konkurenčních platformách, protože by tím odstranil jediné lákadlo, které lidi drží u jeho vlastních mobilních zařízení.

Toto lákadlo je nalíčeno, ale nikdo se na něj nechytá. Aplikace Microsoft Office jsou sice stále populární a mezi svými rivaly v oblasti produktivního software dominantní, to však ale nic nemění na faktu, že tablety s Windows a telefony s Windows Phone, které je mají předinstalované, stále stagnují. Jakékoliv očekávání, že Microsoft Office bude k zařízením s Windows táhnout nové zákazníky, bylo evidentně mylné.

Tím ovšem netvrdíme, že by z toho bylo nutné obviňovat samotný balík Microsoft Office, neboť ten je stále výchozím kancelářským softwarem pro firmy i spotřebitele, a stále je po něm poptávka (byť s časem klesající) i na konkurenčních mobilních platformách. Jen jsou zkrátka dostupné i vhodné alternativní aplikace, a Microsoft Office není dostatečným faktorem, který by u zákazníků získal přízeň pro mobilní zařízení Microsoftu.

To ale možná není důvod zpoždění. Možná již Microsoft nedrží Office jako „rukojmí“, možná jen logicky řídí své zdroje. Je jen omezené množství vývojářů a ti se nerozkrájí. Takže dává smysl alokovat tyto vývojáře na tvorbu skvělé dotykové verze Microsoft Office pro Windows předtím, než začne být úsilí směřováno ke tvorbě verze Office pro konkurenční platformy.

Opravdu to dává smysl? Zde je otázka, kterou by se měl Steve Ballmer ptát sebe i svůj manažerský tým: „Která ze strategií má větší potenciál pro rozšíření našeho vlivu a navýšení našich tržeb?“

Předpokládáme-li, že se budou aplikace Microsoft Office držet podobného modelu jako mobilní aplikace Office Mobile pro iPhone a Office pro Android, pak budou samy o sobě zdarma, avšak budou vyžadovat předplatné Office 365.

Tablety s Windows a smartphony s Windows Phone jsou již z „továrního nastavení“ vybaveny některou z verzí Microsoft Office. Na rozdíl od zařízení s Androidem a iOS. Nabídkou vybroušenější verze Office pro mobilní zařízení Microsoftu společnost více prodejů vlastních mobilních zařízení či vyšší prodeje balíku Office neprosadí. Nabídkou verze Office pro iPad a tablety s Androidem však může pravděpodobně vést k nárůstu předplatného Office 365.

Opravdu záleží na tom, co je cílem. Jaká je motivace za konkrétní strategií? A v centru této otázky jsou obtíže, kterým Microsoft v posledních letech čelí – jasné oddělení jednotlivých produktů a služeb a nepotopení jednoho takového produktu – například Microsoft Office – jeho ukotvením k produktu jinému – například Windows.

bitcoin_skoleni

Verze Microsoft Office pro iPad by se měla objevit před „moderní verzí“ tohoto kancelářského balíku pro Windows 8, protože verze pro iPad má výrazně vyšší pravděpodobnost toho, že rozšíří vliv Microsoftu a pomůže růstu tržeb.

Zdroj: IDG News Service