Spotřebitelé nejsou důležití
Názvy Windows 10 a to, jak je Microsoft propagoval, byly výrazně zaměřeny na spotřebitelský segment. „Naší misí s těmito updaty je vytvoření platformy, která inspiruje vaši kreativitu,“ řekl tehdejší šéf Windows Terry Myerson v příspěvku na blogu společnosti před vydáním loňského Fall Creators Update. Ve stejném příspěvku Myerson zdůrazňoval témata jako fotografie, hraní a „smíšená“ realita; čili oblasti, které pro podniky příliš velký význam nemají.
Zbavení se myšlenky chytlavého jména – „duben 2018“ pravda příliš kreativní není – lépe spojuje Windows s jejich nejdůležitějším trhem: podniky. Společnostem a korporacím není ohledně Windows (a ohledně aktualizací Windows 10 už vůbec ne) třeba věšet bulíky na nos – ostatně jakou mají v téhle chvíli alternativu? Jakmile podniky Windows 10 přijmou, dostanou se víceméně do koloběhu harmonogramu aktualizací. IT zaměstnanci sice mohou upgrade přeskočit, nicméně realisticky ne více než jednou.
Chybějící chytlavý název upgradu je zkrátka dalším důkazem toho, že Microsoft spotřebitele považuje za zákazníky druhé kategorie. K dřívějším důkazům pak patřily vynucené aktualizace Windows 10 Home a také to, jakým způsobem Microsoft z těchto uživatelů učinil pokusné králíky vydaných upgradů. (Teprve poté, co spotřebitelé nalezli chyby a Microsoft je opravil, byla každá z aktualizací oficiálně vhodná pro podnikové vydání.)
Zdroj: Computerworld.com