;

Proč dal Microsoft nejnovější verzi Windows jiný název (3)

4. 5. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Microsoft.com
Microsoft už začal distribuovat další „feature upgrade“ Windows 10, nazvaný „Windows 10 April 2018 Update“ – s několikatýdenním zpožděním oproti původně očekávanému času.

Předchozí díl

Spotřebitelé nejsou důležití

Názvy Windows 10 a to, jak je Microsoft propagoval, byly výrazně zaměřeny na spotřebitelský segment. „Naší misí s těmito updaty je vytvoření platformy, která inspiruje vaši kreativitu,“ řekl tehdejší šéf Windows Terry Myerson v příspěvku na blogu společnosti před vydáním loňského Fall Creators Update. Ve stejném příspěvku Myerson zdůrazňoval témata jako fotografie, hraní a „smíšená“ realita; čili oblasti, které pro podniky příliš velký význam nemají.

Zbavení se myšlenky chytlavého jména – „duben 2018“ pravda příliš kreativní není – lépe spojuje Windows s jejich nejdůležitějším trhem: podniky. Společnostem a korporacím není ohledně Windows  (a ohledně aktualizací Windows 10 už vůbec ne) třeba věšet bulíky na nos – ostatně jakou mají v téhle chvíli alternativu? Jakmile podniky Windows 10 přijmou, dostanou se víceméně do koloběhu harmonogramu aktualizací. IT zaměstnanci sice mohou upgrade přeskočit, nicméně realisticky ne více než jednou.

bitcoin_skoleni

Chybějící chytlavý název upgradu je zkrátka dalším důkazem toho, že Microsoft spotřebitele považuje za zákazníky druhé kategorie. K dřívějším důkazům pak patřily vynucené aktualizace Windows 10 Home a také to, jakým způsobem Microsoft z těchto uživatelů učinil pokusné králíky vydaných upgradů. (Teprve poté, co spotřebitelé nalezli chyby a Microsoft je opravil, byla každá z aktualizací oficiálně vhodná pro podnikové vydání.)

Zdroj: Computerworld.com