;

Problémy se ztracenými e-maily již někdy řešilo více než 90 % českých SMB firem

4. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © lichtmeister - Fotolia.com
Chybějící e-maily mohou vést až ke ztrátě zakázky, snížení produktivity či nesplnění zákonných požadavků.

Společnost GFI Software zveřejnila výsledky svého lokálního průzkumu zaměřeného na problematiku archivace elektronické pošty, který provedla letos mezi českými prodejními partnery. Podle tohoto průzkumu řešilo v minulosti ztrátu e-mailů přes 90 % českých SMB firem, nicméně specializované archivační řešení využívá pouze 41 % podniků.

Přijít o e-maily není těžké, stačí porucha počítače, omyl či záměr uživatele při mazání pošty nebo neopatrná synchronizace s mobilním zařízením. Ztrátou důležitých e-mailů se pak firma dostává do nepříjemné situace, která může vyústit například až v přehlédnutí zakázky a tedy přímou finanční ztrátu. Další ztráty mohou přijít v souvislosti se snížením produktivity zaměstnanců, kteří věnují velké množství času dohledávání konkrétních e-mailů, či v souvislosti s nesplněním zákonných požadavků.

Klíčová zjištění lokálního průzkumu:

bitcoin_skoleni

  • S problémem, že zaměstnanci ztratili či nemohli nalézt důležité e-maily, se často setkává 35 % českých firem, občas 58 % a vůbec 7 % podniků;
  • v důsledku problémů se ztrátou e-mailů firmy zvažují nejvíce pořízení archivačního řešení (68 %), ukládání do PST souborů (58 %) a školení a výchovu uživatelů (55 %);
  • v současné době podniky nejvíce využívají ukládání do lokálního archivu v Outlooku (33 %), ukládání do PST archivu na serveru (26 %) a specializované archivační řešení (41 %).

„Zejména v malých středně velkých firmách si uživatelé ponechávají všechny informace včetně příloh výhradně v e-mailech a elektronická pošta je tak často jediným konzistentním zdrojem firemních informací,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Ztráta důležitých e-mailů se pak stává hrozbou pro celou firmu. Specializované archivační řešení tyto situace eliminuje tím, že ukládá příchozí a odchozí e-maily do centrálního archivu ještě před vstupem do poštovní schránky uživatelů, čímž zabraňuje jakékoliv neopatrné či úmyslné manipulaci.“