Olympijské hry jsou organizovány jednou za dva roky a pravidelně na různých kontinentech, bylo by tedy nákladné a časově náročné začít budovat IT infrastrukturu vždy od začátku, jako tomu bylo v dobách, kdy nároky na ni byly o několik řádů nižší. Dnešní nároky diváků, týmů, médií i organizátorů jsou nejen v souvislosti s digitální transformací celé společnosti mnohem vyšší. To je důvodem, proč v případě Zimních olympijských her v Pchjongčchangu 2018 bude Atos hostit kritické aplikace v zabezpečeném Cloudu. Test a podpora budou poskytovány vzdáleně prostřednictvím CTOC (Central Technology Operations Center) v Barceloně a ITL (Integration Testing Lab) v Madridu.
Kritické systémy
Společnost Atos jako celosvětový IT partner Mezinárodního olympijského výboru dodává na olympijské hry od roku 2001 dva druhy systému. První systémem je Olympic Diffusion Systems (ODS), který je dále rozdělen na dvě části Commentator Information System, který poskytuje výsledky všech sportovních událostí v reálném čase pro média a olympijské a paralympijské fanoušky. Každý den produkuje tento systém více než 15 terabajtů dat, které doručí za méně než půl sekundy na oficiální webové stránky a mediálním agenturám po celém světě. Druhou částí ODS jsou aplikace Info a MyInfo, které mají za úkol distribuovat klíčové informace o dění na OH. Druhým kritickým systémem je potom Olympic Management Systems. Tento systém obsahuje aplikace, které vyžadují vysokou úroveň kvality, dostupnosti a zabezpečení IT. Na tyto systémy jsou kladeny ty nejvyšší nároky z hlediska zabezpečení, jelikož obsahují sportovní a kvalifikační zápisy a dále akreditace všech zúčastněných osob na OH.
Systémy společnosti Atos tak musí obstát proti všem bezpečnostním hrozbám. Na OH v Riu 2016 čelily více než 400 bezpečnostních hrozeb za sekundu.
Testováno na hranici IT možností
Pokud se chtějí sportovci dostat na olympiádu, věnují svému tréninku po dobu 4 až 8 let v průměru 10.000 hodin. Stejně tak se na Zimní olympijské hry v Pchjongčchangu v roce 2018 připravovala společnosti Atos, která věnovala testování všech nejdůležitějších IT aplikací 100.000 hodin.
Dále je připraveno:
- 12 Venue Results Managerů vyhrazených pro jednotlivé sporty nebo disciplíny.
- 12 míst, na kterých proběhly simulace, aby mohl testovací tým z ITL (Integration Testing Lab) pracovat, jako kdyby byl přímo na místě.
- více než 50 kritických IT aplikací poskytujících podporu pro hry, jejichž technické zajištění dodává společnost Atos.
- 24/7 servis během Olympijských her v Pchjongčchangu v roce 2018.
- 7 národností v týmu testovací laboratoře – Integration Testing Lab (ITL) – jeho členové jsou z Brazílie, Německa, Řecka, Koreje, Itálie, Ruska a Španělska a přinášejí své zkušenosti, které získali na předchozích olympiádách.
Vzdálené testování
- První olympijské hry, které budou při poskytování IT služeb 100% využívat cloud Atos Canopy.
- Vzdálené testování vyžaduje méně času i financí, a zároveň snižuje naši uhlíkovou stopu.
- Laboratoř ITL poskytuje virtuální repliku hardwaru používaného při zajišťování olympijských her.
- Je to poprvé, kdy je zařízení použito k testování dvou olympiád – v Pchjongčchangu 2018 a Tokiu 2020.
28 let zkušeností s poskytováním služeb pro olympijské hry a počítáním bodů a časů …
- Jakožto vedoucí technologický integrátor olympijských her spojuje Atos dodavatele služeb pocházející z různých zemí a kultur.
- Atos poskytuje znalosti a technické zkušenosti získané při pořádání předchozích olympiád, aby zajistil komplexní řešení.
- Pozornost, kterou věnuje bezpečnosti, je zárukou, že všechny systémy byly pečlivě otestovány s přihlédnutím k novým bezpečnostním hrozbám.
Přihlaste se na olympijský seminář
Pokud vás zajímají podrobnosti o zajišťování IT infrastruktury pro olympijské hry, můžete se přihlásit na půlhodinový seminář, kde se dozvíte více o tom, co vše bylo potřeba zajistit, aby letošní olympiáda proběhla hladce. Seminář se koná 21. února a registrovat se na něj můžete zde: https://register.gotowebinar.com/register/9190956623241688578
Více informací naleznete také na: atos.net/en/olympic-games