Tato baterie znamená větší svobodu pro designéry nositelných zařízení, kteří jsou v současné době omezeni nutností integrovat do svých produktů neflexibilní oblasti pro umístění baterie a nějaké elektroniky.
Prototypy baterie byly veřejnosti představeny na veletrhu CES 2017 v Las Vegas. Největší baterie má rozměry 40 x 65 mm, střední 35 x 55 mm a nejmenší 28,5 x 39 mm.
Všechny tři jsou tenké jen 0,45 mm, což je tloušťka výrazně menší než u běžné platební karty, která má nejmenší rozměr 0,76 mm. Mohou být ohnuty v poloměru 25 mm nebo zkrouceny v úhlu 25 stupňů.
Baterie váží pouhý gram nebo dva a jejich výstupní napětí je 3,8 voltu. Navíc jsou dost malé na to, aby byly integrovány do kreditních karet nebo karetních systémů podobné velikosti. Baterie, jež jsou v takových kartách používány v současnosti, degradují rychleji než normálně, a to kvůli ohýbání a kroucení, které zažívají z pohybu peněženky, v níž se nacházejí.
Nové baterie, jež jsou v současnosti stále ve vývoji, takovými problémy netrpí. Jejich ohnutí až do 25mm limitu má za následek ztrátu pouhého jednoho procenta kapacity.
Panasonic je jeden z největších výrobců li-ion baterií na světě. Vyrábí články pro četná využití, od spotřebitelských AA článků (tužkových baterií) po akumulátory využívané v elektrických vozidlech. Společnost navíc uzavřela poměrně masivní partnerství s automobilkou Tesla na dodávku baterií pro její auta z továrny Gigafactory v americkém státě Nevada.
Zdroj: CIO.com