Ale pokusil se o to, a „cestou“ utratil miliardy dolarů. Zrychlil práce na vývoji a přešel od Windows Mobile k Windows Phone. Jen za marketing při uvádění tohoto systému v roce 2012 utratil 400 milionů, jeho partner, americký operátor AT&T, pak do marketingových aktivit nasypal dalších 150 milionů. Business Insider odhaduje, že pro každou jednotlivě prodanou licenci Windows Phone bylo za marketing a reklamu utraceno v průměru 1 666 USD – což je o dost víc než maloobchodní cena 100 dolarů, později snížená na 50.
Čelily-li by takovým významným ztrátám jiné společnosti, nejspíše by přehodnotily svou schopnost uspět na trhu či by se alespoň vydaly jiným směrem. Ale Microsoft pod vedením Steva Ballmera byl stále tou samou arogantní společností, která měla za to, že na nějaký produkt stačí nalepit logo Windows a celý svět po něm půjde jako po uzeném. Ballmer po vydání iPhonu v roce 2007 řekl: „Není žádná šance, že by iPhone získal nějaký významný podíl na trhu. Žádná šance. (…).“ Předpovídal mu 2 až 3 procenta, i když připustil, že by Applu mohl vydělat dost peněz. Pořád ale říkal: „Já bych preferoval, kdybychom náš software měli na 60, 70 nebo 80 procentech.“
Dnes by ona dvě nebo tři procenta Microsoft možná uvítal. (Celý rozhovor je časovou kapslí nemístného optimismu – Ballmer zde odmítá i úspěch Google Docs a věští skvělou budoucnost přehrávači Zune.)