Česká pošta musí počítat se stále náročnější konkurenční situací. Jednak jí vyprší monopol na malé listovní zásilky, jednak hrozí to, že vůbec poklesne zájem o běžné poštovní služby. Proto zákonitě snaží diverzifikovat své podnikání a hledá prostor pro nové služby. Jedním z takový projektů je právě web TankujLevneji.cz.
Ten je zajímavý především tím, že vznikl s malými náklady, mluví se o cca 300.000 Kč za zřízení on-line části. Unikátnost projektu také souvisí s tím, že Česká pošta využila své stávající lidské zdroje, tedy armádu především motorizovaných doručovatelů, kteří během svých cest monitorují ceny u jednotlivých čerpacích stanic a posílají data ke zpracování pomocí SMS. Výstup je k na webu k dispozici jako interaktivní mapa nebo jako tabulka. Zatím jen pro stolní počítače, mobilní verze by měla být do dvou týdnů. Možná by se pro takový typ aplikace hodil responzivní design, i v případě, že bude existovat speciální aplikace pro mobilní zařízení.
Ovšem projekt jako takový přináší i některé otazníky. Vadou na kráse totiž je, že systém nezahrnuje všechny čerpací stanice. Zatím mapa zahrnuje 450 čerpadel, do prázdnin chce pošta jejich počet navýšit na více než dva tisíce. Nesledované benzínky na mapě ani nefigurují. Pokud nějaká populární služba informuje jen o části trhu, může to pro zbytek přinášet obchodní újmu. A pokud za projektem stojí státní podnik navíc ve spolupráci s ministerstvem, tak by na rovnost subjektů, o kterých informuje či neinformuje, měl hledět.
Čtěte také: Česká pošta spustí systém informací o veřejných zakázkách