Hlavní navigace

MyQ pro správu a zabezpečení tisku

14. 12. 2007
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Společnost Janus, výhradní distributor tiskových zařízení Kyocera Mita v České republice, uvádí na český trh vlastní systém pro správu, zabezpečení a monitoring tiskových úloh.

Společnost Janus, výhradní distributor tiskových zařízení Kyocera Mita v České republice, uvádí na český trh vlastní systém pro správu, zabezpečení a monitoring tiskových úloh MyQ.

Systém řeší tři základní požadavky uživatelů: ochranu a zabezpečení dat, úsporu prostředků vynaložených na provoz tiskových zařízení a větší pohodlí při obsluze a úsporu času zaměstnanců.

První z těchto požadavků - ochrana a zabezpečení dat - se stává klíčovou záležitostí, jakmile se nahradí několik osobních tiskáren jedním sdíleným zařízením. Důvěrná a citlivá data se tak dostávají do mnohem většího nebezpečí zneužití dalšími osobami. MyQ tento problém řeší vybavením tiskových zařízení speciálními terminály sloužícími k identifikaci uživatele a fyzickým vytištěním dat až v okamžiku, že je uživatel úspěšně identifikován.

Nejlepší cestou ke snížení tiskových provozních nákladů, což je otázka druhého požadavku, je omezení všech, nebo alespoň většiny tisků a kopií sloužících k soukromým účelům zaměstnanců. MyQ poskytuje zcela přehledné a přesné zprávy o tom kdo, kdy, co a na jakém zařízení tisknul a kopíroval, včetně souhrnných informací za zvolené období. Zprávy je možné generovat automaticky a pravidelně odesílat na emailovou adresu.

Třetí požadavek, pohodlnou obsluhu a úsporu času zaměstnanců, umožňuje funkce, pro kterou se všeobecně vžil název „FollowMe“. Ta dává zaměstnancům možnost vybrat si tiskové zařízení nikoliv při zadávání úlohy k tisku, ale až v momentě, kdy ji chtějí fyzicky vytisknout a identifikují se pomocí terminálu. Lze říci, že v tomto případě uživatel nikdy netiskne na tiskárně, která má poruchu, nebo na které došel toner, čili všichni uživatelé mají po celou pracovní dobu k dispozici fungující tiskové zařízení. S pohodlím a úsporou času souvisí i možnost opakovaného tisku úloh přímo ze serveru, bez opětovného otevření dokumentu v počítači a zdlouhavého tisku přes ovladač, neboť všechny tiskové úlohy systému MyQ jsou uloženy na serveru a jsou dostupné přes přehledné webové rozhraní.

Ještě několik poznámek o tom, z čeho se systém MyQ sestává. Toto tiskové řešení je kombinací hardwaru i softwaru a při vývoji obou těchto složek se vývojáři společnosti Janus snažili jít co nejsnazší cestou, aby docílili nejen příznivé ceny, ale především co největší jednoduchosti a srozumitelnosti systému z hlediska koncového uživatele. Rozměrově velice kompaktní síťově připojitelné terminály jsou dodávány ve dvou verzích, interní a externí. Interní verzi lze zabudovat přímo do tiskového zařízení, ze kterého je možné terminál i napájet, takže nejsou potřeba žádné vnější propojovací kabely mezi terminálem a tiskovým zařízením, ani vlastní napájecí zdroj, a na první pohled není poznat, že je tiskové zařízení takovým terminálem vůbec vybaveno. Externí verzi lze umístit kamkoliv v okolí tiskového zařízení a její hlavní předností je tedy velká flexibilita co se týče modelu tiskového zařízení. K terminálu je možné připojit jakoukoliv čtečku karet, klíčenek, nebo jiných identifikátorů. Nejběžnější čtečky jsou podporovány standardně (např. RFID, Mifare).

Softwarová část se skládá ze služby MyQ pro systémy MS Windows XP/2000/2003 a databáze se všemi potřebnými údaji. Celý systém má přehledné WEB rozhraní a je možné jej spravovat a konfigurovat z internetového prohlížeče odkudkoli ze sítě bez nutnosti instalace klientské aplikace. Stejně tak i tiskové ovladače mohou být nainstalovány na tiskovém serveru a nasdíleny všem uživatelům, takže není nutná individuální instalace na každém klientském počítači.

Autor článku