Celková nižší skóre tradičních výrobců PC, a propad v hodnocení Dellu a Aceru, z nichž ani jeden neskóroval v oblasti tabletů, jsou podle VanAmburga vyjádřeními toho, že spotřebitelé hledají něco více, než co dokážou nabídnou počítače.
„To, co vidíme v našich datech, je to samé, co vidíme v prodejích počítačů. čili že trend směrem k vyšší mobilitě začíná nabírat páru,“ říká Van Amburg. „Mobilita je tak atraktivní, že odvádí lidi od počítačů.“
Pokud jde konkrétně o tablety, ty zaznamenaly průměrné skóre spokojenosti 81, což je o dva body více než u tradičních PC. Je otázkou, zda dva body na stobodové škále něco vypovídají (a, když už jsme u toho, zda je vůbec 2 700 Američanů dostatečně reprezentativním vzorkem populace), nicméně dle VanAmburga jsou tablety zařízením, které vyvolává vyšší spokojenost uživatelů. A v nedávných průzkumech ACSI skórovaly výše než počítače také smartphony.
Desktopové počítače
Prodeje počítačů klesaly podle údajů společnosti IDC pět po sobě jdoucích čtvrtletí, a nevypadá to, že by měl propad do roku 2015 trvat. Propad prodejů tradičních počítačů – z nichž Microsoft vždy generoval většinu svých tržeb za Windows – postavil giganta z Redmondu do těžké pozice a zatlačil jej k cílení na strategii „zařízení a služeb“, ke změně korporátní struktury a ke hledání nového výkonného ředitele.
To, že důvod těchto seismických posunů – preference smartphonů a tabletů před počítači ze strany spotřebitelů – způsobil propad mír spokojenosti výrobců stolních PC a noteboků, VanAmburga nepřekvapilo.
„Byli bychom překvapeni, kdyby se Apple propadl či kdyby se výrobci počítačů náhle dostali na vrchol [žebříčku],“ říká VanAmburg. „Je to ale revoluce, která se v oblasti děje každých pár let. Před chvílí to byly notebooky – to jako říkáte, že můžu zvednout svůj počítač a někam ho vzít? Tohle je jenom další generace této revoluce. Lidé stále více přijímají za své tablety a smartphony a kupují méně stolních počítačů a notebooků.“
Výsledky průzkumu jsou k dispozici na webu ACSI.
Zdroj: IDG News Service