;

Miloš Mastník: T-mobile zintenzivňuje cloudové služby

6. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: archiv T-mobile
Kteří zákazníci mohou profitovat z intezivnější orientace na cloudové služby, to nám řekl Miloš Mastník, ředitel marketingu T-mobile pro firemní segment.

CIO Business World: T-Mobile se začíná intenzivněji angažovat v oblasti cloudových služeb, které zahrnují prvky SaaS, PaaS ale i IaaS. Na jaký typ zákazníků tato nabídka cílí?

Miloš Mastník: V oblasti cloudových služeb momentálně nabízíme dvě kategorie produktů. Jednak T-Mobile Cloud – ten je vhodný zejména pro malé a střední podnikatele, ale i pro soukromé osoby a nabízí velmi komfortní řešení, které umožní jednoduše během několika minut nakonfigurovat vlastní službu prostřednictvím našeho webu. Dále pak to jsou virtuální servery, které nabízíme středním a větším společnostem. Primárně se zaměřujeme na zákazníky, kteří již od nás nějaké další služby využívají.

Jaké výhody by jim měla přinést? Nabízíte také potřebnou argumentační podporu ve smyslu kalkulací a porovnání nákladovosti?

Hlavní výhodou všech těchto služeb je minimalizace investičních nákladů a flexibilita řešení. To znamená možnost rychlého přizpůsobení velikosti poskytovaných služeb konkrétním potřebám zákazníka. Konkrétně to znamená, že s nárůstem potřeb se dá velmi snadno rozšiřovat kapacita služby, ale v případě nutnosti i snižovat, pokud dojde na omezování nákladů.

Jaké cíle si T-Mobile v této oblasti dodávek IT služeb vůbec klade?

Rozdíl mezi IT a telekomunikačními službami mizí. Proto vznikl pojem ICT. Je tedy logické dodávat zákazníkovi nejen konektivitu, ale právě i zmiňované služby cloudu. Zákazník očekává dodávku služeb z jednoho místa.

Proč vidí T-Mobile příležitost pro svůj obchodní růst právě zde? O něco podobného se již dříve pokoušeli i další mobilní operátoři - a ne vždy jim trh nabídnul kýženou odezvu.

T-Mobile dnes není jen poskytovatelem mobilních služeb. Svým zákazníkům dokážeme poskytovat komplexní mobilní i fixní řešení, jehož nedílnou součástí jsou managed services, outsourcing, bezpečnostní řešení, dodávky hardware, správa sítí, datová centra a to jak fyzická i virtuální a další ICT služby. Hranice mezi jednotlivými službami mizí a zákazník očekává řešení všech svých potřeb, nikoliv dodávku jednotlivých komponent, které spolu nekomunikují.

Existuje v těchto aktivitách nějaká úroveň „skupinové spolupráce“ se společností T-Systems, s níž pojí T-Mobile majetková struktura? Jací další partneři za projektem stojí?

S T-Systems spolupracujeme na celé řadě projektů, stejně jako s celou řadou dalších partnerů.