;

Milionářské „bijou“

11. 3. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

S nákupem novin a časopisů, většinou prodělečných, se roztrhl pytel.

To, že je chce skupovat Google, Yahoo nebo Microsoft má racionální zdůvodnění. Trh s reklamou chtějí internetoví hráči ovládnout úplně a doplnit si internetové portfolio „printy“ dává smysl. Také chystaná konsolidace v rámci tradičních mediálních skupin je strategie nutné obrany, která se vyplácí.

Jaký důvod k získávání časopisů však mají milionáři, a to i čeští? Asi to není ovlivňování veřejného mínění, nakoupená periodika hlásají nezávislost.

Že by se „nákup jednotlivých novinářů“ prodražil a je lépe organizovat velkoobchodní trh?

Vydělat na novinách se dá také těžko, jinak by původní vlastníci neprodávali. Nebo je to jen prestižní doplněk k luxusnímu domu nebo slečně? Ležet ve vaně, kouřit doutník, dopouštět si vodu ze zlatého kohoutku a číst vlastní noviny, to už tady také bylo.
Koupě vlastního ostrova už není in?

Nezávislost zakoupených medií by určitě prověřilo, kdyby zakoupený časopis tnul do živého (milionáře). Zatím probíhají spíše „kolegiální“ bouře ve sklenici vody.
Tnutí se neočekává.
Nebo, že by jednou přece jen přestalo platit: „Koho chleba jíš, toho píseň…“

Tak se nechme překvapit.


Foto: Martin Faltus

Autor článku