Expertka na Windows tento týden žádala Microsoft, aby svoje slova uvedl do praxe a vytvořil dashboard neboli web, který bude sledovat problémy s operačním systémem a hlásit je veřejnosti.
Ať už to byla náhoda či nikoliv, Microsoft ve středu oznámil, že spustí „status dashboard pro Windows Update,“ ačkoliv svůj časový harmonogram pro tento krok definoval jen široce jako „v příštím roce.“
„Můžu jít na tuhle stránku a zjistit, jestli se to, co se děje s Office 365, děje jenom mně, nebo jestli to vidí i ostatní,“ napsala Susan Bradleyová v e-mailové odpovědi z 13. listopadu na otázky, přičemž měla na mysli tzv. Office 365 Admin Center. (Poznámka: přístup sem mají jen ti, kteří mají přihlašovací údaje administrátora; stránka nemá poskytovat informace koncovým uživatelům.) „(Ale) pokud chci zjistit, jestli je něco známým problémem s Windows 10, musím se prokousat těmito stránkami a sledovat změny v nich,“ pokračovala, přičemž odkázala na dva samostatné dokumenty podpory pro jeden takový známý problém.
Bradleyová, síťová a bezpečnostní konzultantka, moderuje mailing list portálu PatchManagement.org a píše pro AskWoody.com, což je stránka s tipy pro Windows, kterou provozuje Woody Leonard, sloupkař Computerworldu.
Její volání po depozitáři problémů s Windows vyšlo na povrch 11. listopadu, kdy řekla, že jednou ze dvou věcí, které nejvíce chce po Windows 10, je „konzole pro sledování problémů a získání [informací] o současném stavu řešení.“
Jiní podobné požadavky vyjadřovali již dříve: 9. listopadu Ed Bott ze ZDNetu kritizoval Microsoft za jeho několikatýdenní mlčení v době, kdy se potýkal s Windows 10 October 2018 Update čili 1809. „V éře Windows-as-a-service je dokonale pochopitelné, že vyvstanou problémy,“ napsal Bott. „Ale zákazníci mají právo očekávat rychlá a přesná oznámení, když se tyto problémy objeví, a Microsoft v téhle zodpovědnosti dost selhává.“