Zákazníci, kteří s největší pravděpodobností přejdou na Monthly Enterprise Channel, jsou ti, kteří měli dostatek odvahy na používání dřívějšího Monthly Channel; ti totiž mohou vnímat předvídatelnou aktualizaci jednou za měsíc jako zlepšení oproti rozvolněnému harmonogramu, který museli strpět předtím.
S jako současný, S jako souvislý
To, co bylo při starém režimu Monthly Channel, získalo v rámci nového schématu nové označení Current Channel.
A nový název je do značné míry jediný rozdílem. Monthly Channel poskytoval aktualizace pro Office 365 ProPlus minimálně jednou, ale často několikrát měsíčně. Neměl přitom žádný stanovený harmonogram, žádnou jistotu, co se týče tempa vydávání [nových verzí]. Jakmile byly nové funkce dokončeny, byly téměř okamžitě „vyplivnuty“ směrem k veřejnosti.
Právě tohle všechno je Current Channel, jen s nově řešeným označením. (Microsoft řekl: „Feature aktualizace, dodatečné bezpečnostní aktualizace a opravy chyb jsou dodávány zhruba dvakrát až třikrát za měsíc.“ Stejně jako Monthly Channel je i Current podporován pouze do té doby, než přijde nová verze. Verze 2004 tak například bude podporována jen do vydání verze 2005.
Největší změnou zde přitom není samotné označení, nýbrž rozhodnutí Microsoftu učinit z Current Channel výchozí kanál pro všechny nové zákazníky (či nájemce) Office 365 a Microsoft 365. To je významný odklon od předchozí praxe, kdy Microsoft pro tyto účely volil pomalejší, konzervativnější Semi-Annual Channel, aktualizovaný dvakrát za rok.
Microsoft toto drastické zrychlení na měsíční aktualizace obhajoval: „Doporučujeme Current Channel, protože vašim uživatelům poskytuje nejnovější funkce Office hned, jak jsou k dispozici,“ uvedla společnost, a jinde dodala: „[Current Channel] poskytuje vašim koncovým uživatelům nejnovější funkce Office a nejnovější zabezpečení hned, jak jsou k dispozici.“