Microsoft aplikaci v příštím roce až roce a půl integruje se svou platformou pro spolupráci s názvem Teams, oznámila společnost na blogovém příspěvku z prvního dubnového čtvrtka. Má jít o součást rozsáhlejšího plánu, jak přilákat „first-line“ pracovníky v oblasti například maloobchodu, zdravotní péče a služeb.
Kaizala byla uvedena v roce 2017 pro zákazníky v Indii, verze Pro pak byla zpřístupněna pro komerční předplatná Office 365 ve 28 zemích včetně Brazílie, Turecka či Indonésie. Bezplatná aplikace Kaizala pro Android i iOS byla od té doby uvedena i v USA, ale jen samostatně, nikoliv v rámci předplatného Office 365.
Kaizala podporuje skupinové chatování a také video a audio hovory, podobně jako spotřebitelské chatovací aplikace typu WhatsApp nebo Facebook Messengeru. Řešení totiž vzniklo v rámci Microsoftu právě jako byznys alternativa spotřebitelských programů.
Díky tomu má Kaizala bezpečnostní a administrativní funkce, které nástrojům zaměřeným na spotřebitele zpravidla chybí. U Kaizaly jsou data šifrována a portál pro správu umožňuje administrátorům například vytvářet a spravovat skupiny, a také definovat skupinová pravidla. To je důležité z toho důvodu, že používání spotřebitelských aplikací na pracovišti může být pro velké organizace, jež si chtějí udržet kontrolu nad citlivými daty, velkou výzvou.
Pro přístup ke Kaizale nepotřebují uživatelé účet Microsoftu, ale mohou se zaregistrovat prostřednictvím svého telefonního čísla. To je zjednodušením především pro dočasné zaměstnance a externí spolupracovníky. Zjednodušením je to i pro zaměstnance, kteří běžně nedisponují korporátním e-mailovým účtem ani jim není přiřazen pracovní počítač či smartphone.
Rozšíření dostupnosti aplikace ze strany Microsoftu následuje po nedávných aktualizacích Teams, nástroje Microsoftu pro spolupráci a komunikaci.