Cable zároveň naznačil, že chyba byla nahlášena už před vydáním z 2. října účastníky programu Insider. Podle několika různých online médií chyba propadla kontrolním sítem proto, že ji nahlašoval příliš malý zlomek uživatelů – ačkoliv v tzv. Feedback Hubu, určeném jen pro Insidery, na ztrátu dat upozorňovalo hned několik testujících.
Cableovy komentáře o změnách, které Microsoft pro Hub chystá, přesně ladily s tvrzeními lidí zvenčí o selhání programu Insider. „Abychom mohli lépe detekovat problémy, jako je tento… přidali jsme uživatelům možnost poskytnout při vyplňování User Initiated Feedback (zpětné vazby ze strany uživatele) údaje o dopadu a závažnosti,“ řekl. „Očekáváme, že nám to umožní lépe monitorovat problémy s největším dopadem i v případě, kdy je objem zpětné vazby nízký.“
Mnoho lidí si vzalo Microsoft na paškál a kritizovalo jej, že problém přehlížel. „Tím, že Microsoft pustil do světa takový chybný upgrade, skutečně zklamal svoje zákazníky. A rychlý pohled do Insider Feedback Hubu ukazuje, že tohle bylo nahlášeno jako problém už předtím,“ říká Rod Trent, výkonný ředitel myITforum.com a známý expert na platformu správy Microsoft System Center.
„Je čas vrátit se zpátky k rýsovacímu prknu,“ pokračoval Trent. „Testovací mechanismy Microsoftu pro aktualizace jsou pokažené.“
Cable poněkud nepřekvapivě až tak explicitní nebyl. „Jsme oddáni tomu, abychom se z této zkušenosti poučili a zlepšili naše procesy a systémy upozorňování tak, abychom našim zákazníkům pomohli získat pozitivní zkušenost s našimi aktualizačními procesy,“ uzavírá Cable svůj příspěvek.
Zdroj: Computerworld.com