Podle 60 % CEOs se budou zákazníci za tři až pět let spolupodílet na tvorbě obchodní strategie. Na druhé straně se jen pětině šéfů marketingu daří komunikovat se zákazníky na sociálních sítích. Pouze každý šestý marketér pak potvrzuje, že mu skutečně jde oslovovat zákazníky přes všechny kanály. Tyto výsledky vyplývají z průzkumu IBM Global C-suite Study, do kterého se zapojilo 524 vysoce postavených marketérů z různých zemí včetně ČR.
„Marketingoví šéfové se primárně chtějí zaměřit na zapojování zákazníků, využití velkých dat a vytváření komplexních marketingových strategií,“ komentuje závěry studie Martin Dvořák, marketingový ředitel IBM Česká republika.
Předpokladem úspěchu je spolupráce IT a marketingu
Velkou výzvou je pro marketingové ředitele je podle průzkumu i nárůst dat, kterýse dá označit jako datová exploze. Celých 82 % z nich si uvědomuje, že na ni nejsou dostatečně připravení. Patrně i proto stále více šéfů marketingu úzce spolupracuje s IT manažery, což se dokonce pozitivně odráží na hospodářských výsledcích společností. U firem, ve kterých ředitelé marketingu spolupracují s řediteli IT oddělení, je totiž o 76 % větší pravděpodobnost, že bude firma výrazně ziskovější.
Velký potenciál vidí šéfové marketingu také ve využití analytických nástrojů – zatímco dnes je využívá pouhých 13 %, v horizontu tři až pěti let plánuje jejich zavedení 94 % z nich.
Zdroj: IBM/vipopenforum.cz
Čtěte také:
→ České firmy plýtvají datovým prostorem více než jinde v Evropě
Podíl duplicitních dat v tuzemských firmách činí 28 %, což je skoro dvojnásobek průměru Evropské unie. České podniky ukládají svá data chaoticky, chybí jim systém vnitřní kontroly.
→ E-faktury znamenají úspory i transparentnost
Zavedení elektronické fakturace ve strukturovaném formátu přináší zjevné výhody jak firmám v komerční sféře, tak úřadům a organizacím ve veřejném sektoru.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.