Co je to vlastně sociální síť?
Pro spotřebitele může být sociální síť místem pro sdílení memů, fotek s kočkami a selfie.
Ale pro podniky je sociální síť místem pro posílení a obranu značky, sdílení informací o produktech, interakci se zákazníky a účast na relevantních konverzacích se světem.
Podniky mají webové stránky. Takže proč by ještě měly mít sociální síť? Protože právě na sociálních sítích jsou zákazníci, kteří tam navzájem chválí nebo pomlouvají společnosti – nebo hledají informace o produktech a službách.
Což nutně vyvolává otázku: Do kterých sociálních sítí by měly malé či velké podniky investovat svůj čas a peníze?
Problém s Twitterem a Facebookem
Twitter není ideálním místem, kde by podniky mohly zapojovat zákazníky a ostatní.
Novináři a celebrity vám řeknou, že Twitter je jediná sociální síť, na které záleží. Ale to proto, že tenhle portál do značné míry využívají právě novináři a celebrity.
Ve skutečnosti Twitter ve třetím čtvrtletí hlásil ztrátu 9 milionů uživatelů. (Což tak úplně není pravda; nešlo o „uživatele,“ ale hlavně o falešné účty a účty botů.)
Twitter má v současné době po celém světě 326 milionů aktivních uživatelů.
Zároveň jde o něco jako „špatnou čtvrť“ pro podniky. Na rozdíl od Facebooku je totiž na Twitteru povolen pornografický a další nevhodný obsah.
A nejhorší ze všeho je, že na rozdíl od Facebooku a dalších sociálních sítí nemůžete smazat komentáře, které se objeví pod vašimi příspěvky. Jestliže uveřejníte nějaký příspěvek a otěže následné konverzace převezmou škodící uživatelé, jejichž cílem je zničit vaši reputaci, není nic, co byste s tím mohli dělat.
Jako podnik jste na Twitteru pouze cílem.