Oblast internetových obchodů představuje v současné době výrazně rostoucí tržní segment a společnost MALL.CZ v jeho rámci zaujímá nepřehlédnutelné místo. Vzhledem k neustálému rozšiřování nabídky zboží a výrazné expanzi se pro společnost MALL.CZ stalo zcela nezbytné zefektivnit, zrychlit i zlevnit své obchodní a logistické procesy. V předchozích letech společnost nově nasadila podnikový systém SAP a v současnosti obrátila svoji pozornost na efektivnější výměnu dat s obchodními partnery, konkrétně na objednávky (EDI zpráva ORDERS), avíza dodávek (DESADV) a faktury (INVOIC).
„Vzhledem k množství partnerů a rozsahu sortimentu je přenos strukturovaných dat velmi žádoucí s ohledem na jeho přesnost, zautomatizování a v neposlední řadě s tím spojenou úsporu lidské práce na obou stranách dodavatelského vztahu“, říká Michal Červený, EDI specialista ve společnosti MALL.CZ.
Od začátku letošního roku je MALL.CZ ve standardním provozu služeb ORION EDI společnosti CCV Informační systémy. Součástí dodávky řešení je také zapojení dodavatelů do EDI komunikace, tzv. roll-out, který byl zahájen 12. března 2014. Za první tři týdny došlo k úspěšnému zapojení hned 61 dodavatelů, přičemž cílem společnosti MALL.CZ je postupně zapojit do EDI komunikace celou svou dodavatelskou základnu.
Právě rozšiřování EDI do nových segmentů mělo zásadní vliv na meziročně více než pětinový nárůst počtu elektronických dokladů, které byly v roce 2013 adresátům doručeny prostřednictvím konsolidačního centra ORION EDI společnosti CCV Informační systémy, které každý měsíc v elektronické formě přenese milióny obchodních a logistických dokladů tisícům protistran.
Čtěte také:
→ Elektronická výměna dokladů proniká do firem v ČR
Meziroční nárůst počtu zpráv u Orion EDI přesáhl 20 %.