Gottheil to částečně přisuzuje Microsoftu. „Počítače s Windows už nejsou tak špatné, jak bývaly,“ myslí si. „A upřímně, Microsoft byl v uplynulých šesti letech tou inovativnější společností,“ dodal a svoje tvrzení podpořil příklady typ korporátních produktových řad, cloudových služeb a vylepšení operačního systému.
Na druhou stranu Apple si moc nepomohl, říká Gottheil. „Nenabízejí nic, co by bylo nové nebo přesvědčivé. Největší novinka, se kterou Apple přišel v uplynulých několika letech, je dotykový panel (touch bar),“ řekl a myslel tím na deaktivovatelnou sekci klávesnice na noteboocích MacBook Pro.
Nejlepším pokusem Applu získat s podnikový trh, myslí si Gottheil, není Mac ani iPad Pro nasazené jako náhražka notebooků. „Apple věnuje spoustu pozornosti rozšířené realitě, a to dává smysl, i z komerčního hlediska,“ řekl Gottheil o novém AR enginu v iOS 12.
Virtuální realitu odmítl jako „strkání hlavy do kyblíku,“ něco, co se v podnicích nikdy neprosadí. Ale rozšířená realita, kombinující skutečný svět s digitálními náhledy, bude pro podniky přínosem.
„AR znamená umístění a objektovou orientaci v prezentaci informací,“ pokračoval Gottheil. „S rozšířenou realitou si nepomýlíte součástku, kterou sundáváte z regálu.“ Z AR pohledu vykresleného na tabletech mohou těžit i jiné aplikace, od terénní služby a kontroly skladů po prodej nemovitostí či stavbu, rekonstrukce a výbavu budov.“
„iPady mají potenciál, nikoliv jako zařízení pro všeobecné využití, ale po připojení ke specifickým aplikacím prostě jako iPad,“ uzavírá Gottheil.
Zdroj: Computerworld.com