Apple začátkem listopadu obnovil svoje řady MacBooků Air a iPadů Pro. Těm prvním přidal vůbec poprvé displej ve vysokém rozlišení a na těch druhých zase roztáhl displej až téměř k hranám zařízení.
Společnost z kalifornského Cupertina zároveň zvedla ceny. Nejlevnější MacBook Air tak koupíte o 20 procent dráž a 11palcový iPad Pro pak stojí o 23 procent více oproti svému 10,5palcovému předchůdci.
Ceny MacBooku Air navýšil Apple tváří v tvář propadu Maců i iPadů. V průběhu třetího čtvrtletí 2018 poklesly prodeje Maců o dvě procenta meziročně (co do počtu kusů), zatímco prodeje iPadů padaly oproti stejnému období roku 2017 ještě více, a to o šest procent.
I tak se výkonný ředitel Applu Tim Cook nezapomněl pochlubit tím, jak jsou Macy populární. „Získáváme miliony a miliony nových zákazníků každé čtvrtletí a celkovou aktivní instalační základnu tak posouváme k novému velkému milníku 100 milionů Maců,“ tvrdil Cook na akci konané v Brooklynu, na níž společnost nový hardware představila.
Ale ačkoliv toto číslo zní na první poslech působivě, v rámci kontextu globální základny PC zároveň ilustruje historickou neschopnost Applu získat nějaký významný podíl. Cookových 100 milionů tak například představuje méně než 7 procent z 1,5 miliardy strojů běžících na Windows. V průběhu třetího čtvrtletí tvořily Macy trochu lepšího 7,8 procenta ze všech odhadovaných dodávek osobních počítačů, uvádí ve svém průzkumu ze října analytická firma IDC.
Samotný Apple – nebo jménem firmy její obhájci – budou tvrdit, že byznys s Macy nikdy neměl konkurovat na širším trhu PC. Ostatně ceny desktopů a notebooků od Applu by tomu odpovídaly.