;

Lenovo zažívá úspěšnou dekádu od odkoupení PC divize od IBM

20. 5. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Lenovo
Co bylo pro jednoho koulí na noze, to pro jiného může znamenat motor obchodního úspěchu. Lenovo označuje 10leté výročí akvizice divize osobních počítačů od IBM za důležitý milník na cestě stát se z čínského výrobce počítačů globálním hráčem, jakým je nyní – jednou z nejvíce inovativních technologických společností na světě.

Lenovo v poslední dekádě dosáhlo velkého růstu svého byznysu a stalo se tak světovou jedničkou mezi výrobci PC a trojkou v oblasti smartphonů a v kategorii tabletů. Třetí místo obsadilo také na poli x86 serverů.

Dekáda úspěchu

Před akvizicí PC divize od IBM v roce 2005 zaujímalo Lenovo s 2,3% tržním podílem a ročními tržbami ve výši 3 miliardy USD 9. místo v rámci celosvětového počítačového odvětví. Nastal rok 2015 a Lenovo dosáhlo pozice světové jedničky na počítačovém trhu. Dosáhlo 20% tržního podílu a za poledních deset let vzrostly tržby přibližně třináctkrát na 39 miliard USD.

Akvizice divize osobních počítačů IBM a její růst ještě více podpořily Lenovo v expanzi, která dnes zahrnuje tři růstové oblasti v rámci celosvětového měřítka: osobní počítače, mobilní zařízení a podniková zařízení. Žádná jiná společnost přitom nemá tak rozmanité působení. Po úspěšné akvizici divize osobních počítačů od IBM dokončilo Lenovo dalších osm akvizic, které společnost připravily k dalšímu rozvoji na rychle rostoucích trzích.

„Za posledních deset let od získání divize PC od IBM se z třímiliardové společnosti, která působila převážně v Číně, stal globální lídr s tržbami ve výši 39 miliard USD, jakým je Lenovo dnes,“ uvádí William O. Grabe, člen představenstva Lenovo a advisory director General Atlantic. „Lenovo dosáhlo úspěchu v této dekádě díky neustálému zaměření na ziskový růst, vynikající práci týmu pod vedením Yang Yuanqinga a tvrdé práci tisíců zaměstnanců po celém světě. Těším se na příští desetiletí růstu Lenovo,“ dodává.

Důležité milníky historie Lenovo

  • 100 milionů prodaných notebooků ThinkPad (2015).
  • Dokončení akvizice Motorola Mobility a divize x86 serverů od IBM, uvedení vícerežimového tabletu YOGA Tablet 2 Pro s vestavěným projektorem (2014).
  • Získání prvního místa na celosvětovém počítačovém trhu; začátek prodeje smartphonů mimo Čínu; představení Lenovo Horizon jako interpersonálního PC (2013).
  • Představení konvertibilních počítačů YOGA (2012).
  • Vstup do joint venture se společností EMC a akvizice Stoneware a CCE (2012).
  • Vytvoření joint venture se společností NEC a Compal a akvizice společnosti Medion (2011).
  • Sponzorství olympijských her v Pekingu dodáním 20 000 zařízení jako součásti IT infrastruktury; vstup na světový trh s osobními a stolními počítači; představení notebooku ThinkPad X300, který BusinessWeek označil za nejlepší notebook vůbec (2008).
  • Představení prvního počítače značky Lenovo na světě (2006).
  • Akvizice divize osobních počítačů IBM včetně značky ThinkPad (2005).

Lenovo od dokončení akvizice výrazně investovalo do výzkumu a vývoje, což vedlo k rozšíření značky Think do dalších produktových kategorií, jako jsou pracovní stanice a servery stejně jako tablety a konvertibilní zařízení určené pro běžné spotřebitele.

ICTS24

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+