Lenovo v poslední dekádě dosáhlo velkého růstu svého byznysu a stalo se tak světovou jedničkou mezi výrobci PC a trojkou v oblasti smartphonů a v kategorii tabletů. Třetí místo obsadilo také na poli x86 serverů.
Dekáda úspěchu
Před akvizicí PC divize od IBM v roce 2005 zaujímalo Lenovo s 2,3% tržním podílem a ročními tržbami ve výši 3 miliardy USD 9. místo v rámci celosvětového počítačového odvětví. Nastal rok 2015 a Lenovo dosáhlo pozice světové jedničky na počítačovém trhu. Dosáhlo 20% tržního podílu a za poledních deset let vzrostly tržby přibližně třináctkrát na 39 miliard USD.
Akvizice divize osobních počítačů IBM a její růst ještě více podpořily Lenovo v expanzi, která dnes zahrnuje tři růstové oblasti v rámci celosvětového měřítka: osobní počítače, mobilní zařízení a podniková zařízení. Žádná jiná společnost přitom nemá tak rozmanité působení. Po úspěšné akvizici divize osobních počítačů od IBM dokončilo Lenovo dalších osm akvizic, které společnost připravily k dalšímu rozvoji na rychle rostoucích trzích.
„Za posledních deset let od získání divize PC od IBM se z třímiliardové společnosti, která působila převážně v Číně, stal globální lídr s tržbami ve výši 39 miliard USD, jakým je Lenovo dnes,“ uvádí William O. Grabe, člen představenstva Lenovo a advisory director General Atlantic. „Lenovo dosáhlo úspěchu v této dekádě díky neustálému zaměření na ziskový růst, vynikající práci týmu pod vedením Yang Yuanqinga a tvrdé práci tisíců zaměstnanců po celém světě. Těším se na příští desetiletí růstu Lenovo,“ dodává.
Důležité milníky historie Lenovo
- 100 milionů prodaných notebooků ThinkPad (2015).
- Dokončení akvizice Motorola Mobility a divize x86 serverů od IBM, uvedení vícerežimového tabletu YOGA Tablet 2 Pro s vestavěným projektorem (2014).
- Získání prvního místa na celosvětovém počítačovém trhu; začátek prodeje smartphonů mimo Čínu; představení Lenovo Horizon jako interpersonálního PC (2013).
- Představení konvertibilních počítačů YOGA (2012).
- Vstup do joint venture se společností EMC a akvizice Stoneware a CCE (2012).
- Vytvoření joint venture se společností NEC a Compal a akvizice společnosti Medion (2011).
- Sponzorství olympijských her v Pekingu dodáním 20 000 zařízení jako součásti IT infrastruktury; vstup na světový trh s osobními a stolními počítači; představení notebooku ThinkPad X300, který BusinessWeek označil za nejlepší notebook vůbec (2008).
- Představení prvního počítače značky Lenovo na světě (2006).
- Akvizice divize osobních počítačů IBM včetně značky ThinkPad (2005).
Lenovo od dokončení akvizice výrazně investovalo do výzkumu a vývoje, což vedlo k rozšíření značky Think do dalších produktových kategorií, jako jsou pracovní stanice a servery stejně jako tablety a konvertibilní zařízení určené pro běžné spotřebitele.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.